۷ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

دیمیتری مدودوف:

بهای گاز در اروپا تا پایان سال به ۵ هزار یورو می رسد

بهای گاز در اروپا تا پایان سال به ۵ هزار یورو می رسد

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید که قیمت گاز در اروپا تا پایان سال به ۵ هزار یورو افزایش خواهد یافت.

به گزارش نگاه نو به نقل از تاس، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که پیش‌بینی می‌کند قیمت گاز در اروپا تا چند ماه آینده به ۵ هزار یورو به ازای هر هزار متر مکعب افزایش یابد.

مدودوف نوشت: خطاب به سران کشورها و دولت‌های اتحادیه اروپا گفت: قیمت گاز به ۳ هزار و ۵۰۰ یورو به ازای هر هزار متر مکعب، افزایش یافته، اما باید بگویم پیش‌بینی من افزایش قیمت تا ۵ هزار یورو تا پایان سال ۲۰۲۲ است. با کمال احترام.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب و کشورهای اروپایی تحریم‌های گسترده‌ای علیه نفت و گاز روسیه اعمال کردند و همچنین وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا چهارم مرداد در توافقی متعهد شدند که در راستای کاهش وابستگی به سوخت و انرژی روسیه، از آگوست ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، مصرف گاز خود و در نتیجه واردات گاز از روسیه را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند.

غول انرژی روسیه (گازپروم) نیز در اقدامی تقابلی اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا را تا ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی خود کاهش داده است. با این کاهش عرضه، هم‌اکنون صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خطوط نورد استریم به ۳۱ میلیون متر مکعب در روز یا نزدیک به ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی کاهش یافته است.

گازپروم اواخر مردادماه اعلام کرده بود که تداوم کاهش صادرات انرژی روسیه به کشورهای اروپایی، در بحبوحه تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، بهای گاز را در اروپا ۶۰ درصد افزایش خواهد داد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز