۱۱ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا براعلام رسانه ها؛

کمپین «تحریم کالاهای سوئدی» در جهان اسلام به راه افتاد

کمپین «تحریم کالاهای سوئدی» در جهان اسلام به راه افتاد

در پی هتک حرمت قرآن کریم توسط یک فرد افراطی در پایتخت سوئد، کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی و اسلامی خواهان تحریم کالاهای سوئدی در اعتراض به این امر شدند.

به گزارش نگاه نو به نقل از عربی ۲۱، این کمپین در پی بیانیه ی الازهر مصر به راه افتاد که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده بود و از حکومت های اسلامی خواسته بود که مواضع جدی و یکپارچه علیه سوزاندن قرآن کریم در سوئد اتخاذ کنند.

الازهر مصر همچنین از تمام دارالفتاء ها و هیات های شرعی در جهان خواسته بود که فتوایی مبنی بر تحریم کالاهای سوئدی در کشورهای عربی و اسلامی و ممنوعیت استفاده از آن ها صادر کنند.

از سوی دیگر، شیخ «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان نیز به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و از مسلمانان جهان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

وی افزود: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهادها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارد، به لغو این معاملات دعوت کرد. پیشتر برخی رهبران پاکستان نیز همزمان با ادامه محکومیت‌ها علیه اقدام شیطانی سوزاندن قرآن کریم در سوئد و موج انزجار از این عمل شنیع در جهان اسلام، خواستار تحریم کالاهای سوئد شدند.

عبدالعلیم خان سیاستمدار ارشد و رئیس حزب استحکام پاکستان پویش تحریم کالاهای سوئدی را در شبکه اجتماعی توییتر آغاز کرد و پس از آن هشتگ تحریم کالاهای سوئدی به ترند اول در پاکستان تبدیل شد.

هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز