۸ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

سازمان ملل متحد:

تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود

تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود

سخنگوی سازمان ملل متحد در پی حملات ترکیه به شمال سوریه با تاکید بر اینکه تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود، تاکید کرد نگرانی های امنیتی کشورهای منطقه غرب آسیا باید از طریق گفتگو برطرف شود.

به گزارش نگاه نو، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی درباره حملات ترکیه به شمال سوریه افزود: قویا معتقدیم که باید تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرد. همه طرف ها باید نهایت خویشتن داری را به کار گیرند و از هرگونه افزایش تنش جدید در منطقه خودداری کنند.

سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: ما پیش از این شاهد تاثیر این تنش ها بر غیرنظامیان بوده ایم و این امر نگران کننده است. دبیرکل سازمان ملل تاکید می کند که طبق قانون بشردوستانه جهانی، باید از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی مراقبت کرد و همه طرف ها به آتش بس موجود در سوریه عمل کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه دارای نگرانی های امنیتی هستند و مهم است که به این نگرانی ها از طریق گفتگو رسیدگی شود نه از طریق نظامی.

ارتش ترکیه از یک هفته پیش حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز