۲۸ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

در جریان سفر به لهستان؛

مارک میلی دستور آماده باش به نظامیان آمریکایی در اروپا را صادر کرد

مارک میلی دستور آماده باش به نظامیان آمریکایی در اروپا را صادر کرد

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد کل ارتش آمریکا خواستار آماده باش و احتیاط نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به خاطر تحولات اخیر در جنگ اوکراین شد.

به گزارش نگاه نو به نقل از نیوزویک، میلی در جریان بازدید از نظامیان آمریکایی در پایگاه این کشور در لهستان که با هدف کمک با اوکراین در جنگ با روسیه انجام شده است گفت، واکنش روسیه به ناکامی‌های اخیر در اوکراین قابل پیش بینی نیست و از نیروهای آمریکایی خواست در این شرایط هوشیار باشند و آمادگی خود را حفظ کنند.

وی در عین تاکید بر آمادگی و هوشیاری تاکید کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا تحت خطر فزاینده قرار ندارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه مدعی شد: جنگ در حال حاضر برای روسیه خیلی خوب پیش نمی رود. بنابراین بر ما واجب است که آمادگی و هوشیاری بالای خود را حفظ کنیم. در هر جنگی شما با درجه بالای اطمینان نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

گفته می‌شود مارک میلی برای بازدید از سامانه‌های پدافندی مختلف آمریکا در لهستان از ای پایگاه نظامی بازدید کرده است و از خبرنگاران خواسته شده است که به دلایل امنیتی اسم این پایگاه را در گزارش خود ذکر نکنند.

سفر میلی به نزدیکی مرزهای اوکراین درحالی انجام شده است که تنش لفظی میان رهبران آمریکا و روسیه طی روزهای اخیر شدیدا افزایش یافته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز