۲۰ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

گسترش نارضایتی در اروپا؛

بحران انرژی و اعتراضات به اتریش رسید/ حمله به وزیر خارجه ایتالیا

بحران انرژی و اعتراضات به اتریش رسید/ حمله به وزیر خارجه ایتالیا

معترضان در وین با در دست داشتن پرچم اتریش مخالفت خود با تحریم‌های ضد روسی را اعلام کردند و علیه مقام‌های دولتی این کشور از جمله «کارل نهمر» صدراعظم این کشور، ناتو و اتحادیه اروپا شعار دادند.

به گزارش نگاه نو، در ایتالیا نیز مردم خشمگین ناپل که چندی پیش در اعتراض به افزایش بهای انرژی در این کشور، قبوض انرژی را در خیابان‌های شهر به آتش کشیده بودند، با ورود «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا برای یک سخنرانی حزبی به ناپل او را خائن خوانده و به وی حمله کردند.

بحران انرژی در اروپا روز به روز با نزدیکتر شدن زمستان وخیم‌تر می‌شود و این درحالی است که اروپایی‌ها همچنان با افزایش هزینه‌ و کمبود انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اتحادیه اروپا پس از آغاز درگیری‌های میان مسکو و کی‌یف تاکنون ۶ بسته تحریمی علیه روسیه از جمله توقف واردات نفت مسکو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) را تصویب کرده‌ و با اعمال این تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کرده که روسیه را برای ادامه تامین گاز به اروپا محدود کرده است.

کاهش شدید واردات گاز روسیه به اروپا به افزایش هزینه انرژی در این کشورها منجر شده که این مساله برای مردم اروپا پرداخت هزینه‌های گرمایشی دشوار کرده است.

در این شرایط، موجی از اعتراض‌های مردمی، خیابان‌های اروپا را فراگرفته که روز به روز نیز گسترده‌تر می‌شود. این اعتراض‌ها تاکنون در بخش‌هایی از ایتالیا، آلمان، انگلیس، جمهوری چک و اتریش مشاهده شده است. این درحالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه نسبت به بروز تظاهرات مردمی ابراز نگرانی کرده‌اند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه چندی پیش در اظهاراتی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش‌روی کشورش با تاکید بر لزوم صرفه جویی برای جلوگیری از جیره‌بندی گفته بود که دوره فراوانی و بی‌مبالاتی و بدیهیات به پایان رسیده و زمان فداکاری است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز