۱۱ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

خلف المفتاح تحلیلگر سوری مطرح کرد؛

چالشهای پیرامونی اسرائیل و سردرگمی راهبردی امریکا

چالشهای پیرامونی اسرائیل و سردرگمی راهبردی امریکا

"خلف المفتاح"، تحلیلگر سوری و مدیر موسسه بین المللی قدس با اشاره به رفتارها و رویکرد رژیم صهیونیستی و حمله اخیر به شهر حلب گفت که اسرائیل اکنون موضع واکنش قرار گرفته است.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نگاه نو در سوریه افزود : معادله جدیدی در منطقه شکل گرفته است که باعث سردرگمی اسرائیل و آمریکا در تعامل با رویدادها و  معادلات جدید منطقه‌ای و به ویژه محور مقاومت شده است.

معاون سابق وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با اشاره به تحولات کنونی منطقه و بحران اوکراین و نیز چالشها و مشکلات اروپا افزود: تیم امنیتی و راهبردی بایدن و دولت آمریکا نمی تواند در برابر معادلات جدید تصمیم گیری درستی انجام دهد و همچنین ارزیابی مناسبی داشته باشد تا بر اساس آن رفتار کند.

وی ادامه داد : از یک سو جو بایدن با چالشهای داخلی در آمریکا و همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی و موضوع مهاجران مواجه است و از طرفی در منطقه نیز با چالش های جدیدی دست و پنجه نرم می کند که یکی از آنها ناامنی محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی و بحران انرژی در اروپاست.

خلف المفتاح گفت که مجموعه این بحران ها و حلقه ای از شکست ها میدانی و سیاسی رژیم صهیونیستی باعث شده است که تل آویو برای مصرف داخلی و بهبود وضعیت سیاسی و ساختار شکننده آن دست به حملات بزند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز