۱۹ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

شکست جمهوریخواهان سنا در پیشبرد توافق امنیت مرزی و حمایت از اوکراین و اسرائیل

شکست جمهوریخواهان سنا در پیشبرد توافق امنیت مرزی و حمایت از اوکراین و اسرائیل

جمهوری خواهان سنا همزمان با سیل انتقادهای دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ با هدف جلوگیری از کمک به کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، از پیشبرد یک توافق مرزی مهم دو حزبی درباره امنیت مرزی و حمایت از اوکراین و اسرائیل، جلوگیری کردند.

به گزارش نگاه نو، تارنمای هیل نوشت جمهوریخواهان سنا روز چهارشنبه از پیشرفت توافق مرزی دو حزبی که بخشی از یک بسته کمک خارجی بزرگتر بود، جلوگیری کردند.

پیشبرد این توافق، با رای ۴۹ در مقابل ۵۰ رای مخالف، شکست خورد و بیشتر اعضای جمهوری خواه مجلس سنا علیه آن رای دادند. سناتورهای جمهوری خواه از جمله سوزان کالینز، لیزا مورکوفسکی، جیمز لنکفورد و میت رامنی به پیشبرد این طرح رای مثبت دادند.

برنی سندرز سناتور مستقل با توجه به کشته شدن بیش از ۲۷ هزار فلسطینی در غزه ، به کمک ۱۰ میلیارد دلاری نظامی به اسرائیل رای منفی داد. اد مارکی، باب منندز ، الکس پادیلا و الیزابت وارن نیز سناتورهای دموکراتی بودن که به آن رأی منفی دادند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا روز چهارشنبه گفت که قصد دارد پس از رای‌گیری ناموفق، به سمت طرح جایگزین حرکت کند و بسته‌ای را که حاوی کمک به اوکراین، اسرائیل و دیگر اولویت‌های سیاست خارجی است، روی میز بگذارد که توافق مرزی را شامل نمی‌شود.

جان کورنین سناتور جمهوریخواه از مخالفت هم حزبی هایش درباره توافق دو حزبی مرزی دفاع کرد و آن را واکنش به شکست دولت بایدن برای اجرای مقررات مرزی دانست. این سناتور آمریکایی گفت مساله این است که اعتماد ما به این که دولت بایدن مقررات امنیت مرزی را اعمال کند صفر است.

سی ان ان در گزارش شکست جمهوریخواهان در پیشبرد توافق دو حزبی امنیت مرزی نوشت این توافق بخشی از یک بسته کمک خارجی اضطراری بزرگتر برای تامین مالی جنگ اوکراین، حمایت از رژیم اسرائیل و امنیت هند آقیانوس آرام است.

این شبکه خبری نوشت شکست در روند رای گیری به منزله انتقاد تکان دهنده از جمهوریخواهان سنای مدافع این توافق دو حزبی است که اقدامات محدود کننده ای را در مرزها خواستار شده اند؛ این توافق تا حدی از سوی هم حزبی های خود آنها از جمله جیمز لانکفورد یکی از سناتورهای محافظه کار طراحی شده است.

جمهوریخواهان خواستار آن بودند که مساله امنیت مرزی بخشی از توافق کمک به اوکراین و رژیم اسرائیل باشد اما اکنون و بعد از فشارهای دونالد ترامپ که مرز ها را به مساله اصلی کارزارهای انتخاباتی تبدیل کرده است، از پیشبرد آن جلوگیری کرده اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز