۱۲ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

با صدور بیانیه ای؛

مقتدا صدر خواستار تخلیه پارلمان عراق توسط هوادارانش شد

مقتدا صدر خواستار تخلیه پارلمان عراق توسط هوادارانش شد

سخنگوی مقتدا صدر رهبر جریان صدر با انتشار بیانیه‌ای نوشت که پس از «آزادسازی» پارلمان نمایندگان و تبدیل آن به «پارلمان ملت» از تحصن‌کنندگان می‌خواهد که ظرف 72 ساعت آینده ساختمان پارلمان را تخلیه و تحصن خود را به خیابان‌های اطراف آن منتقل کنند.

به گزارش نگاه نو، صالح محمد العراقی افزود که اگر لازم باشد که نقاط دیگری نیز تصرف شود دستورالعمل‌های لازم صادر می‌شود و تأکید کرد که «ادامه دار بودن تحصن برای تحقق مطالباتی که بعدا اعلام خواهیم کرد بسیار مهم است».

وی همچنین دستور برگزاری نماز جمعه یکپارچه در بغداد و بابل و کوت و کربلا و نجف اشرف را صادر و تأکید کرد که در حال تشکیل کمیته‌ای برای مدیریت اعتراضات است.

پیش از این سخنگوی صدر پس از تصرف ساختمان پارلمان توسط هوادارانش، اعلام کرده بود که این موضوع را به «تحصن نامحدود» تبدیل می کند.

شب گذشته و در پی راهپیمایی در دفاع از قانون و مشروعیت، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با انتشار بیانیه ای ضمن تأکید بر ضرورت مسئولیت پذیری نیروهای سیاسی عراق و پایبندی آنها به زمان بندی قانونی تشکیل دولت جدید پیشنهادهای سه گانه ای را برای بازگشت آرامش به کشور مطرح کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز