۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

نشست مهم چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی ۷۲ ساعت آینده

نشست مهم چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی ۷۲ ساعت آینده

ترکی العتبی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (به جز جریان صدر) در سخنانی اعلام کرد که رهبران این چارچوب طی ۷۲ ساعت آتی نشست مهمی را برای بررسی رخدادهای اخیر بغداد برگزار می‌کنند.

به گزارش نگاه نو، وی گفت که در این نشست نقشه راهی برای مرحله آتی وضع خواهد شد.

العتبی در رابطه با اعتراض حامیان جریان صدر به نامزدی محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق نیز تاکید کرد: السودانی همچنان نامزد چارچوب هماهنگی برای ریاست دولت جدید است و هیچ تغییری در دیدگاه چارچوب در موضوع تشکیل دولت اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: هرگونه تغییری در روند سیاسی کشور باید در چارچوب قانون اساسی رخ دهد و در غیر این صورت غیر قانونی خواهد بود.

هزاران تن از طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر دوشنبه تحت عنوان «حمایت از مشروعیت» در بغداد تظاهرات کردند. در مقابل، حامیان جریان صدر در چند استان عراق به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که عراق شنبه شاهد ناآرامی و تظاهرات حامیان جریان صدر در بغداد بود و معترضان با ورود به منطقه سبز بغداد وارد ساختمان پارلمان شدند و همین مسئله منجر به تعویق جلسه پارلمان شد.

در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز