۱۴ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

پارلمان بلژیک طرح تبادل زندانیان با ایران را بررسی می کند

پارلمان بلژیک طرح تبادل زندانیان با ایران را بررسی می کند

پارلمان بلژیک قصد دارد از امروز (سه‌شنبه) طرح معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و بلژیک برای تبادل زندانیان بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش نگاه نو، پیش از این، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص بی‌گناهی «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی تصریح کرده بود: «ایشان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است؛ بازداشت ایشان در آلمان و نگهداری ۱۰۱ روزه اش در وضعیت نامناسب مغایر با حقوق بین الملل، حقوق بشر و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین ناظر بر روابط کنسولی بود.»

وی سپس در ادامه افزود: «انتقال آقای اسدی به بلژیک و حکمی که علیه وی در این کشور صادر شد، نیز چنین شرایطی داشت و ما آن دادگاه را دادگاهی کاملا غیرقانونی و ناعادلانه در این زمینه می‌دانیم.»

وبگاه «بروکسل تایمز» در این خصوص گزارش کرد، پیش نویس قانون تبادل زندانیان بین بلژیک و ایران با هدف آزادی یکی دیگر از کارمندان غیر دولتی بلژیکی که در ایران بازداشت است، تهیه شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که پیش‌نویس قانون در دستور کار کمیته امور خارجی در خصوص همکاری با هند، امارات عربی متحده و ایران و «انتقال افراد زندانی شده است». لایحه مذکور به بلژیک اجازه می‌دهد زندانیان را با ایران مبادله کند و از امروز قرار است در پارلمان این کشور اروپایی به بحث و بررسی گذاشته شود.

این لایحه در حالی در پارلمان بلژیک به رأی گذاشته می‌شود که بسیاری از گروههای مخالف در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته تا مانع از تصویب این معاهده شوند که می‌تواند به آزادی اسدالله اسدی منجر شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز