۱۴ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

شب گذشته برگزار شد؛

نشست مهم هیئت هماهنگی شیعیان عراق

نشست مهم هیئت هماهنگی شیعیان عراق

هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی در جلسه شب گذشته خود درباره راهکارهای تشکیل فراکسیون اکثریت که مسئول معرفی نامزد نخست‌وزیری است، رایزنی کردند و از همه گروه‌های کُردی خواستند تا مساله نامزد ریاست جمهوری را تعیین‌ تکلیف کنند.

به گزارش نگاه نو، دفتر رسانه‌ای هیئت هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه دوشنبه شب نشست دوره‌ای خود را با حضور تمامی رهبران و روسای فراکسیون‌های سیاسی مرتبط با آن برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است در این نشست بسیاری از تحولات سیاسی و آخرین رخدادها و مسائل مربوط به اقدامات تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی و فعالیت کمیسیون‌های تشکیل شده برای گفتگو با گروه‌های سیاسی و تدوین برنامه دولتی جهت برآورده ساختن خواسته‌های ملت عراق و تعیین استانداردها و مکانیزم‌های انتخاب نخست وزیر و وزرا در تناسب با اهمیت و حساسیت مرحله و تعیین زمان بندی های قاطعانه برای آن مورد بررسی قرار گرفت.

حاضران در این نشست بر اهمیت ثبات روند سیاسی از طریق تشکیل دولتی منسجم و قادر به تأمین خواسته های تمامی عراقی‌ها بدون هیچ استثنایی تاکید کردند.

رهبران هیئت هماهنگی از گروه‌های کُردی خواستند تلاش‌های خود را یکپارچه سازند و برای تعیین نامزد ریاست جمهوری تلاش کنند تا سایر فرایندهای قانونی تکمیل شود.

از سوی دیگر، «علی البیدر»، پژوهشگر امور سیاسی عراق نامزدی المالکی برای نخست وزیری را «تنها مانوری سیاسی» دانست و تاکید کرد: وی به خوبی می‌داند که با مخالفت یا شروط رقبا و متحدانش مواجه خواهد شد لذا اکنون در پی معرفی نامزدی به جای خود به عنوان بهای انصراف از نامزدی خود است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز