۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

سناریوی جدیدی که پادشاه اردن در حال آماده کردن آن است!

سناریوی جدیدی که پادشاه اردن در حال آماده کردن آن است!

پادشاه اردن که این روزها در آمریکاست می‌گوید که حضور نظامی روسیه در جنوب سوریه عامل آرامش و ثبات نسبی بود و خروج آنها باعث جایگزین‌شدن ایران و گروه‌های نیابتی تهران در آنجا و بروز تنش در مرزهای کشورش با سوریه می‌شود.

به گزارش نگاه نو؛ پادشاه اردن نسبت به حضور احتمالی نیروهای ایرانی و البته محور مقاومت در نزدیکی مرزهای کشورش با سوریه ابراز نگرانی می‌کند که نخست جایگزینی نیروهای محور مقاومت به جای نیروهای روسی در سوریه در شرایط  کنونی در سطح تحلیل و نه خبر تایید شده رسمی است و از سویی اساسا در روابط ایران و اردن هیچ‌گاه تنش فیزیکی یا برخورد گزارش نشده است.

سخن گفتن از احتمال بروز تنش در مناطق مرزی اردن با سوریه آنهم با نیروهای ایرانی بیش از هر چیز زاییده القائات خارجی و نه واقعیت‌های میدانی است.
به نظر می‌رسد نشست ماه آینده بایدن با سران برخی کشورهای منطقه در اسرائیل، برخی از مسئولان کشورها را بر آن داشته است تا در قالب سناریویی مشترک آتش تهیه‌ای مناسب این نشست را تدارک ببینند تا به این شیوه موفق شوند موضوع ایران را که در دستور کار این نشست قرار دارد به مهم ترین و اصلی ترین دستور نشست تبدیل کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز