۲ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

مقامات آمریکایی خبر دادند؛

«عادی سازی تدریجی» طرح بایدن برای عربستان در سفر به منطقه

«عادی سازی تدریجی» طرح بایدن برای عربستان در سفر به منطقه

وب‌سایت «واله» به نقل از چهار مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که بایدن در جریان سفر به عربستان و رژیم صهیونیستی با مقامات سعودی و اسرائیلی درباره اجرای نقشه راه مربوط به عادی‌سازی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش نگاه نو، مقامات آمریکایی انتظار دارند که عربستان سعودی با «عادی سازی تدریجی» موافقت کند که در آن دولت ریاض تصمیماتی را اتخاذ کند که در خدمت منافع رژیم صهیونیستی باشد.

«باربارا لیف» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در جریان جلسه استماع کنگره گفت: «ما در پشت صحنه با برخی از کشورهای دیگر به غیر از کشورهایی که روابط خود را با اسرائیل بر اساس «توافق ابراهیم» عادی کردند، کار می کنیم».

وی افزود: «فکر می کنم در سفر رئیس جمهور به اسرائیل و عربستان سعودی که انتظار می رود بایدن در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در جده شرکت کند، اتفاقات جالبی خواهید دید.»

تارنمای آمریکایی- صهیونیستی آکسیوس نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی با اشاره به سفر منطقه‌ای پیش روی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و اهمیت آن، نوشت که بایدن می‌خواهد نشان دهد به پیشرفت روابط میان رژیم صهیونیستی و جهان عرب همانند دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ کمک می‌کند.

این رسانه آمریکایی– اسرائیلی به نقل از این منابع که آنها را معرفی نکرده است، افزود: کاخ سفید هفته گذشته جلسه ای با کارشناسان اتاق های فکر آمریکا درباره سفر بایدن به منطقه برگزار کرد و موضوع «نقشه راه برای عادی سازی» را بدون توضیح بیشتر مطرح کرد.

به گفته این منابع، کاخ سفید در این نشست گفت که توافقی قبل از سفر بایدن وجود نخواهد داشت؛ اما آنها در حال کار بر روی این نقشه راه هستند و رئیس جمهوری آمریکا در این سفر با رهبران رژیم اسرائیل و عربستان در این خصوص گفت وگو خواهد کرد.

آکسیوس به نقل از یک منبع دیگر نوشت، کاخ سفید فکر می کند که هر نقشه راه برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان زمان می‌برد و یک فرآیند طولانی مدت خواهد بود. منبع دیگری گفت که این استراتژی یک رویکرد گام به گام خواهد بود.

این رسانه ادامه داد: یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که انتظار ندارد در سفر بایدن پیشرفت بزرگی در خصوص عادی سازی روابط با عربستان سعودی حاصل شود، اما تاکید کرد که توافق در مورد عبور شرکت‌های هوایی اسرائیل از حریم هوایی عربستان برای مقاصد هند و چین بسیار نزدیک است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز