۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

وزیرخارجه ترکیه:

پاسخ‌های سوئد و فنلاند انتظارات ما را برآورده نکرد

پاسخ‌های سوئد و فنلاند انتظارات ما را برآورده نکرد

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر لزوم برطرف شدن نگرانی‌های ترکیه درخصوص حمایت سوئد و فنلاند از گروه‌های تروریستی، گفت پاسخ‌های آنها انتظارات آنکارا را برآورده نکرده است.

به گزارش نگاه نو، پاسخ‌های ارائه شده توسط سوئد و فنلاند به مخالفت ترکیه با عضویت این کشورها در ناتو به‌دلیل حمایت‌شان از گروه‌های تروریستی، از سوی آنکارا رد شد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه گفت اسنادی که سوئد و فنلاند در رابطه با درخواست‌هایشان برای عضویت در ناتو به آنکارا فرستاده‌اند، انتظارات ترکیه را برآورده نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو با تاکید بر لزوم برطرف شدن نگرانی‌های ترکیه درخصوص حمایت سوئد و فنلاند از گروه‌های تروریستی، اظهار داشت که آنکارا به استکهلم، هلسینکی و ناتو در مورد کاستی‌های این اسناد اطلاع داده است.

وی طی نشست خبری مشترک با وزرای خارجه ایرلند و نروژ در آنکارا، توضیح داد: «ما یکی از قوی‌ترین حامیان سیاست درهای باز ناتو هستیم. یکی از مشکلات، محدودیت‌هایی است که فنلاند و سوئد برای صنایع دفاعی ترکیه اعمال کردند».

وزیر خارجه ترکیه ضمن درخواست برای برداشته‌شدن این محدودیت ها علیه صنایع دفاعی این کشور، خاطرنشان کرد که این مسائل باید از طریق گفتگو حل و فصل شود، نه تحریم‌ها.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز