۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

قیمت نفت به ۱۰۳ دلار کاهش یافت

قیمت نفت به ۱۰۳ دلار کاهش یافت

قیمت نفت با تاخیر در تصویب طرح تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا به 109.99 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش نگاه نو، از آنجایی که اثر تحریم های نفتی روسیه که اروپا پیشنهاد داده است با نگرانی در مورد تقاضا به علت محدودیت های قرنطینه ای در چین متعادل شد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۹۵ سنت کاهش ۱۰۳.۹۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۷۴ سنت کاهش ۱۰۱.۳۵ دلار معامله شد.

تاماس وارگا، تحلیلگر بازار گفت: «ترکیب محدودیت های قرنطینه ای در چین و افزایش نرخ بهره در سراسر جهان برای مقابله با تورم، ارزش دلار را تقویت کرده و به میزان چشمگیری نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی را تقویت کرده است.»

ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم ۲۰ سال گذشته مانده و قیمت نفت را برای مالکان ارزهای غیردلاری بیشتر کرده است.

جدیترین آمار نشان داد، با افزایش محدودیت ها در چین، رشد صادرات این کشور کاهش یافته و تک رقمی شده است که ضعیف ترین میزان در تقریبا ۲ سال گذشته به شمار می رود.

در صورتی واردات نفت از روسیه بیشتر کاهش یابد یا اگر روسیه با کاهش عرضه گاز اقدامات اروپا را تلافی کند، بازارهای مالی نگران مشکلات اقتصادهای اروپا هستند.

تاخیر کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد پیشنهاد ممنوعیت خرید نفت از روسیه نیز بر قیمت آتی نفت تاثیر گذاشته است.

با این حال، یک مقام اروپایی دیروز گفت اعضای اتحادیه اروپا در این هفته در مورد تحریم نفتی روسیه به توافقی می رسند. قرار بوده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با نخست وزیر مجارستان صحبت کند. مجارستان یکی از منتقدان اصلی این طرح است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز