۱۷ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

در همراهی با صهیونیستها؛

فرانسه تظاهرات حمایتی از فلسطین را ممنوع کرد

فرانسه تظاهرات حمایتی از فلسطین را ممنوع کرد

وزیر کشور فرانسه از ممنوعیت برگزاری تظاهرات حمایتی از فلسطین که برای عصر امروز (دوشنبه) در شهر لیون برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای روزنامه «لو فیگارو»، ژرال درمنن روز دوشنبه با دفاع از این تصمیم و بیان اینکه این تظاهرات برای منطقه نامناسب گیوتییِر (Guillotière) برنامه‌ریزی شده بود، ادعا کرد: شعارهایی که برای این گردهمایی در نظر گرفته شده بود، نامناسب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه ساعت ۱۵ امروز (به وقت پاریس) با چند تن از چهره‌های یهودی فرانسه از جمله خاخام بزرگ این کشور برای بررسی وضعیت حمله غافلگیرانه حماس دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت، افزود: برای این منظور امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از من خواست که سفر خود را به آلمان عقب بیندازم.

وزیر کشور فرانسه در حالیکه روز شنبه هفته جاری به دستور مکرون خواستار حضور آشکار نیروهای پلیس در مقابل اماکن مذهبی یهودیان فرانسه برای تقویت امنیت این اماکن شده بود، دیدار روز جاری را از جمله در همین راستا برشمرد.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه هفته جاری عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده؛ عملیاتی که تا این ساعت یک هزار کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز دیروز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرد که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود.

در مقابل، رژیم صهیونیستی که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده، اقدام به بمباران مناطق مسکونی غزه کرده که تا این ساعت به شهادت ۴۳۶ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و ۲ هزار و ۳۰۰ زخمی منجر شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز