۱۷ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

درخواست انگلیسی‌ها برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی

درخواست انگلیسی‌ها برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی

مردم انگلیس با امضای طوماری خواستار اخراج تزیپی هوتوولی سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور به دلیل حمایت وی از نسل‌کشی در نوار غزه شدند.

به گزارش نگاه نو به نقل از آناتولی، این طومار که توسط پلتفرمِ جهانی «برای تغییر» (The World’s Platform for Change) سازماندهی شده و با جمع آوری بیش از ۸۰ هزار امضا در یک روز مورد توجه قرار گرفته، با تاکید بر اینکه سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس از نسل‌کشی حمایت کرده، خواستار اخراج وی از لندن شده است.

در این طومار آمده است: در حالی که پاکسازی قومی غزه و کرانه باختاری ادامه دارد، سفیر (رژیم) اسرائیل آشکارا از زبان نسل‌کشی استفاده کرده و از انجام یک اقدام نسل‌کشی حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بر اساس قوانین انگلیس، زمانی که امضاکنندگان و حامیان یک طومار در این کشور از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کنند، خواسته‌ای که در آن طومار مطرح شده است باید مورد بحث و بررسی نمایندگان پارلمان این کشور قرار گیرد.

این در حالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در لندن که به خاطر دیدگاه‌های سرسختانه‌اش شناخته می‌شود، پیشتر نیز به صراحت با حمایت از (رژیم) اسرائیل ایده راه‌حل دو کشوری را رد کرده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز