۱ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

از دست رفتن جایگاه انگلیس به عنوان کشور تأثیرگذار در صحنه جهانی

از دست رفتن جایگاه انگلیس به عنوان کشور تأثیرگذار در صحنه جهانی

انگلیس به دلیل آشفتگی اقتصادی با آینده نامعلومی روبرو است و در حال از دست دادن جایگاه خود به‌ عنوان یک کشور تأثیرگذار در صحنه جهانی است.

به گزارش نگاه نو، آلن کرافورد مقاله نویس خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان کرد که چشم انداز وخیم اقتصادی، مقامات انگلیس را ملزم به افزایش مالیات و کاهش هزینه‌ها می‌کند. این روزنامه نگار افزود که چنین اقداماتی اصول اساسی در سیاست‌های ریشی سوناک نخست وزیر جدید می‌شوند.

باید به اجلاس اخیر گروه بیست توجه کرد. نتایج این نشست نشان داد که مراکز قدرت دیگری در جهان ظاهر شده‌اند که لندن باید آنها را در نظر بگیرد “واقعیت جدید دنیای چند قطبی” است که منتظر نخواهد ماند تا انگلیس مشکلات مالی خود را حل کند یا مسیر سیاسی ناموفق خود را اصلاح کند.

پیش از این، جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۲۳ به دلیل رکودی که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد، با ۱.۴ درصد کاهش در اقتصاد خود مواجه خواهد شد و همچنین از برنامه‌هایی برای افزایش بار مالیاتی مورد نیاز برای رفع کمبود بودجه خبر داد.

نکات مهم

۱_ مراکز قدرت جدیدی در جهان، انگلستان را وادار به اخد سیاست‌ها و تصمیمات جدید در عرصه بین‌الملل خواهند کرد.

۲_ عدم چشم‌انداز روشن برای آینده بریتانیا، باعث روی گردانی سرمایه‌داران و کشورهای قدرتمند دنیا از بریتانیا خواهد شد. این یک ضربه بزرگ به دیپلماسی بریتانیا در سطح دنیا خواهد بود.

۳_ شکل گیری قدرت‌های نوظهور جهانی، روند افول بریتانیا را تشدید خواهد کرد. این به دلیل عدم انعطاف پذیری و عدم دیدگاه باز و توسعه گرا در میان نهاد سلطنت و افراد قدرتمند سیاسی در بریتانیا است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز