۱۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

میخائیل اولیانوف:

منطقی در برگزاری اجلاس جده با موضوع اوکراین وجود نداشت

منطقی در برگزاری اجلاس جده با موضوع اوکراین وجود نداشت

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی با انتقاد از عدم دعوت روسیه به اجلاس صلح جده، این اقدام را عاری از منطق خواند.

به گزارش نگاه نو، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین نوشت: متاسفانه روابط عمومی و رخدادهای تبلیغاتی جایگزین سیاست ورزی واقع گرایانه در روابط بین الملل می شوند.
وی افزود: اجلاس جده با موضوع اوکراین فاصله زیادی با تلاش های واقعی مبتنی بر برقراری صلح داشت چرا که روسیه که یکی از نقش آفرینان اصلی است، دعوت نشده بود. (مجمع جده) اصلاً منطقی نبود.
معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز (۱۵ مرداد) نشست صلح عربستان برای پایان دادن به جنگ اوکراین را نوعی تلاش بیهوده غرب برای بسیج جامعه جهانی علیه روسیه و بیشتر کردن تعداد حامیان کی‌یف ارزیابی کرده بود.
در این نشست ۲ روزه مقام هایی از ۴۰ کشور جهان شرکت داشتند اما هیچ نماینده‌ای از روسیه به این نشست دعوت نشد. سرگئی ریابکوف گفت: آمریکا با این نشست نشان داد که درصدد جلب حمایت کشورهای جهان جنوب در حمایت از اوکراین است.
در پایان نشست مذکور، بیانیه ای منتشر و شرکت کنندگان در زمینه یافتن راه حل و زمینه مشترک برای پایان جنگ و دستیابی به صلح توافق کردند.
در این نشست همچنین طرح جدیدی از سوی تعدادی از کشورها و میزبان ارائه شده که حفظ یکپارچگی اوکراین، آتش بس در همه جبهه ها، آغاز مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل و همچنین تبادل اسرا از جمله آن بوده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز