۷ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

یک مقام آگاه در لندن؛

حمایت انگلیس از اوکراین اواخر سال به پایان می رسد

حمایت انگلیس از اوکراین اواخر سال به پایان می رسد

یک مقام آگاه در وزارت دفاع انگلیس یکشنبه شب اعلام کرد که حمایت‌های مالی این کشور از ارتش اوکراین تا خاتمه سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری «اینی نیوز»، انگلیس قصد خاتمه دادن به حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از اوکراین را دارد. این مسئله نخست وزیر جدید انگیس را با مشکلاتی در زمینه حمایت‌های چند میلیارد پوندی از اوکراین در حالی که وضعیت مالی این کشور تحت فشار است،  مواجه می‌کند.

اینک مردم انگلیس در حال درک مشکلاتی هستند که باید برای حمایت از کی‌یف و بیم افزایش بهای سوخت در این کشور پرداخت کنند.

این در حالی است که روسیه در ماه آوریل نگرانی خود را از کشورهای عضو ناتو بابت تجهیز تسلیحات به اوکراین بیان کرد. «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که هرگونه تسلیحات به مقصد اوکراین می‌تواند مورد هدف روسیه قرار گیرند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفت که کمک‌رسانی غرب به اوکراین موجب حل بحران اوکراین نمی‌شود و تنها پیامدهای منفی در بردارد.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان و از متحدان اصلی آمریکا نیز بتازگی  از محدودیت شدید این کشور برای ارائه کمک تسلیحاتی به اوکراین خبر داد.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که انبار تسلیحاتی این کشور برای ارسال مقادیر بیشتری از سلاح به اوکراین کافی نیست و با کمبود جدی مواجه است.

 بائربوک گفت: «ما می‌خواهیم با هر آنچه در اختیار داریم از اوکراین حمایت نظامی کنیم، اما متاسفانه در شرایط فعلی خودمان کسری مطلق داریم».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز