۱۴ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

اردوغان: پوتین به ترکیه می‌رود

اردوغان: پوتین به ترکیه می‌رود

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب از سفر قریب‌الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) به کشورش خبر داد و البته زمان دقیق آن را مشخص نکرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از آناتولی، وی که پس از برگزاری نماز جمعه در یکی از مساجد استانبول سخن می‌گفت، افزود: وزیران امور خارجه و رئیس سازمان اطلاعات این کشور در حال برنامه‌ریزی هستند تا این سفر به زودی و در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) صورت پذیرد.

وی افزود: در چارچوب این گفتگو، بر این باورم که این دیدار به خواست خداوند در ماه آگوست انجام خواهد شد. اردوغان درباره توافق انتقال غلات نیز گفت که کشورش با روسیه در این موضوع دیدگاه واحدی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرد که کشورش قصد دارد غلات روسیه را که از طریق دریای سیاه به کشورش ارسال می‌شود، به آرد تبدیل کند تا بعداً به کشورهای آفریقایی منتقل شود.

وی افزود که ترکیه در برهه کنونی از طریق وزارت کشاورزی اش به اتخاذ این اقدامات و حمایت و کمک به کشورهای فقیر ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه با بوراک آکچاپار همتای ترکیه‌ای خود برای بررسی وضعیت پیرامون توافق غلات تلفنی گفتگو کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه (۱۱ مردادماه) در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که مسکو آماده بازگشت به توافق غلات به محض برآورده شدن شرایط آن از سوی غرب است.

به نوشته خبرگزاری تاس، بعد از اینکه معامله غلات در ۱۷ جولای (۲۶ تیر) پایان یافت، پوتین هفته گذشته در یک نشست عمومی مجمع روسیه و آفریقا گفت که مسکو در ابتدا با مشارکت در این توافق موافقت کرد مشروط بر اینکه رفع موانع غیرقانونی برای عرضه غلات و کود از روسیه به بازارهای جهانی از جمله شرایط این توافق باشد اما هیچ یک از این شرایط برآورده نشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز