۲۲ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

منابع خبری اعلام کردند؛

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس فوری در فلسطین

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس فوری در فلسطین

منابع خبری روسیه گزارش دادند که این کشور قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد داده است که در چارچوب آن، آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برقرار شود.

به گزارش نگاه نو، روسیه در این قطعنامه،‌خواهان برقراری این آتش‌بس به صورت طولانی‌مدت و احترام همه طرف‌ها به آن شده است.

در این قطعنامه پیشنهادی روسیه آمده است: تضمین راه حل درازمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها از راه های مسالمت آمیز امکان پذیر است.

بر اساس پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت تمام خشونت ها و خصومت هایی که علیه غیرنظامیان انجام می شود را محکوم می کند.

در این قطعنامه پیشنهادی ضمن آنکه آزادی فوری افراد به اسارت گرفته شده درخواست شده است، بر ارائه و توزیع بلامانع کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، سوخت و درمان پزشکی و همچنین ایجاد شرایط برای تخلیه امن غیرنظامیان نیازمند تأکید شده است.

بنا بر این گزارش، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل درباره تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین به خبرنگاران گفت: منطقه خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه است.

واسیلی نبنزیا مسئولیت این جنگ را تا حد زیادی بر عهده ایالات متحده آمریکا دانست و گفت:‌ شعله‌ور شدن خشونت‌ها در منطقه به دنبال نقض سیستماتیک تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی این سازمان بوده است و در این زمینه می‌توان به توسعه غیرقانونی شهرک‌سازی‌ها ( در سرزمین های اشغالی) اشاره کرد، اقدام (اسرائیل) که توسط اکثریت قریب به اتفاق کشورها محکوم می‌شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز