۳۱ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

در مسقط انجام شد؛

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان

امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مسقط حضور دارد امروز با همتای عمانی دیدار کرد و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو پرداخت.

به گزارش نگاه نو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به دوحه در مسقط حضور دارد، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) ۳۱ خرداد ماه با بدر البوسعیدی همتای عمانی در محل وزارت خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد.

وی در بدو ورود به محل وزارت خارجه سلطنت عمان مورد استقبال همتای عمانی قرار گرفت. مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

وزیر خارجه عمان عصر سه‌شنبه نیز با امیرعبداللهیان دیدار و به وی خوشامد گفته بود. امیرعبداللهیان قبل از آن نیز با النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرده بود.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه ۱۴۰۱ نیز در رأس هیأتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد. وی پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز در سفری به منطقه به مسقط رفت و از آنجا راهی بیروت شد. حسین امیرعبداللهیان دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه به مسقط همراهی و در حاشیه این سفر با همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز