۳۰ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

ادعای آمریکا:

هاوانا و پکن پایگاه نظامی در کوبا راه‌اندازی می‌کنند

هاوانا و پکن پایگاه نظامی در کوبا راه‌اندازی می‌کنند

مقام‌های کنونی و سابق ایالات متحده مدعی شده‌اند که چین و کوبا در حال مذاکره برای تأسیس یک تأسیسات جدید مشترک آموزش نظامی در این کشور آمریکای لاتین هستند که موجب افزایش نگرانی شدید ایالات متحده شده‌ است.

به گزارش نگاه نو، مقام‌های آمریکایی نگران هستند که استقرار یک مرکز آموزش نظامی مشترک بین چین و کوبا موجب شود که پکن نظامیان خود و دیگر عملیات‌های امنیتی و اطلاعاتی خود را در ۱۰۰ مایلی ساحل فلوریدا مستقر کند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال در این خصوص گزارش کرد، گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که مذاکرات برای راه‌اندازی تأسیسات در ساحل شمالی کوبا در مرحله پیشرفته خود قرار دارد اما هنوز نهایی نشده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های دولت بایدن با مقام‌های کوبا تماس گرفته‌اند به امید آنکه بتوانند از اجرایی شدن این توافق جلوگیری کنند.

پیش از این گزارشی از تلاش پکن برای راه‌اندازی یک مرکز آموزش نظامی در کوبا گزارش نشده بود و طبق گزارش وال استریت ژورنال، کاخ سفید نیز حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشده است.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که در اطلاعات جدید بسیار محرمانه ایالات متحده آمریکا به تأسیسات آموزشی که چین قرار است در کوبا راه‌اندازی کند، اشاره شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز