۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

در جریان سفر به آمریکای لاتین؛

ایران و نیکاراگوئه ۳ سند همکاری اقتصادی و تجاری امضا کردند

ایران و نیکاراگوئه ۳ سند همکاری اقتصادی و تجاری امضا کردند

مراسم امضای اسناد همکاری‌های مهم دوجانبه ایران و نیکاراگوئه در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد و مقامات عالی‌رتبه دو طرف، ۳ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نگاه نو، این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های قضایی، همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و تجهیزات و ملزومات پزشکی بوده است که به امضای وزرای خارجه و بهداشت و درمان ایران و همتایان نیکاراگوئه رسید.

آیت‌الله رئیسی دوشنبه در نخستین مرحله از سفر پنج روزه دوره‌ای به آمریکای لاتین با هدف ارتقای سطح روابط و گسترش تعاملات، اسناد همکاری در حوزه‌های مختلف وارد اراکاس، پایتخت ونزوئلا شد.

رئیس جمهور در سفر دو روزه به این کشور علاوه بر دیدار با نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی خود، هیأت‌های عالی‌رتبه، رئیس مجلس و جمعی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس ملی این کشور از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی و آغاز به کار خط تولید دو شرکت خودروساز بزرگ ایران بازدید کرد و با امضا ٢۶ سند همکاری و سخنرانی در جمع جوانان و نخبگان ونزوئلایی به برنامه‌های خود در ونزوئلا پایان داد.

رئیس جمهور سپس روز گذشته و در چهاردهمین مقصد دپیلماتیکی خود وارد «ماناگوا» پایتخت نیکاراگوئه شد. نیکاراگوئه نخستین کشوری است که منشور سازمان ملل را تأیید کرده است.

رئیسی بامداد امروز (پنجشنبه) نیز از نیکاراگوئه به کوبا رفت. حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه، جواد اوجی وزیر نفت، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از همراهان رئیس جمهور در این سفر هستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز