۱ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

الجزیره گزارش داد؛

احیای توافق برجام شبح تنش را از منطقه دور می کند

احیای توافق برجام شبح تنش را از منطقه دور می کند

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در گزارشی نوشت: در پرتو مطرح شدن دوباره موضوع هسته‌ای ایران در پی صدور قطعنامه از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، تحلیلگران ایرانی درباره امکان تبدیل شدن کشورشان به یک قدرت اتمی نظر متفاوتی دارند.

به گزارش نگاه نو، الجزیره در این راستا این پرسش را با کارشناسان ایرانی مطرح کرد، علیرغم توانایی این کشور برای برقراری «توازن وحشت» در قبال اسرائیل، چه چیزی مانع از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای می‌شود؟

مهدی عزیزی، پژوهشگر سیاسی و مدیر آژانس خبری «نگاه نو» باور دارد «بالاتر از فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای مبنی بر حرام بودن ساخت بمب اتم وجود ندارد». وی همچنین تاکید می‌کند در اختیار داشتن بمب اتم هزینه بسیاری زیادی برای تهران دارد و منافع راهبردی کشور را فراهم نمی‌کند.

او افزود: سلاح های کشتار جمعی جایی در دکترین نظامی ایران ندارد و واشنگتن و تل‌ آویو با انتشار اخبار جعلی درباره نزدیک شدن تهران به دستیابی به سلاح اتمی سعی دارند ایران را در مذاکرات هسته‌ای به دادن امتیاز وادار کنند.

عزیزی در پایان گفت: احیای توافق برجام  می‌تواند شبح تنش‌ را از منطقه دور کند به ویژه اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود و تعامل سازنده میان تهران و آژانس ازسرگرفته شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز