۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

برای دوازدهمین بار؛

پارلمان لبنان در انتخاب رییس جمهور ناکام ماند

پارلمان لبنان در انتخاب رییس جمهور ناکام ماند

پارلمان لبنان برای دوازدهمین بار در انتخاب رییس جمهور این کشور ناکام ماند. این رای گیری امروز انجام شد.

به گزارش نگاه نو به نقل از الجزیره، براساس نتایج رای گیری «سلیمان فرنجیه» نامزد ائتلاف حزب الله و جنبش امل و هم پیمانان آنها ۵۱ رای و «جهاد ازعور» نامزد جناح مخالفان ۵۹ رای آورد.

هفت نماینده نیز نام «زیاد بارود» وزیر سابق لبنان، هفت نماینده نیز نام «لبنان الجدید» و دو نماینده نام «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان را به صندوق انداختند و یک رای نیز سفید به صندوق انداخته شد و یک رای نیز باطل اعلام شد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان سپس با اعلام اینکه تعداد نمایندگان پارلمان از حد نصاب افتاده است و امکان رای گیری دوباره به درخواست برخی نمایندگان وجود ندارد، جلسه را ترک کرد.

درحالی که حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند، جناح مقابل «جهاد ازعور» را به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست معرفی کرده است.

تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم جدیدی کرده است که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

پارلمان لبنان با وجود برگزاری دوازده جلسه متوالی برای انتخاب ریاست جمهوری تاکنون نتوانسته است جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید را تعیین کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز