۱۷ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

عدنان منصور در گفتگو با نگاه نو؛

روز قدس یک معادله جدید است/ اسرائیل در منطقه محاصره شده است

روز قدس یک معادله جدید است/ اسرائیل در منطقه محاصره شده است

وزیر خارجه اسبق لبنان معتقد است که تحولات کنونی منطقه نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان مانند گذشته آینده سیاسی و میدانی ملت‌های جهان را با محاسبات سیاسی و قدرت امنیتی پیش بینی کرد یا آن را تغییر داد.

به گزارش نگاه نو، عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان می‌گوید اسرائیل با وجود تمامی تلاش و به کارگیری توان و قدرت نظامی خود و با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی بعد از گذشت بیش از ۶ ماه همچنان از مقابله با یک گروه کوچک مقاومت اسلامی در غزه ناتوان مانده است.

عدنان منصور افزود: این همان رژیمی است که ارتش‌های عربی را در ۶ روز شکست داد و آن را به عنوان یک افتخار سیاسی و نظامی برجسته کرد.

وی ادامه داد که صاحبان رویای نیل تا فرات اکنون در محاصره یک منطقه کوچک قرار دارند و از طرفی با دیوارهای حائل و بلوک‌های سیمانی و گنبد آهنین و کمک‌های مالی آژانس‌های یهود خود را در میان جغرافیای فلسطین محصور کردند.

وزیر خارجه اسبق لبنان که مدتی نیز به عنوان سفیر لبنان در تهران مشغول به کار بود درباره روز جهانی قدس معتقد است که این روز تنها یک مناسبت ملی و اسلامی نیست بلکه یک معادله جدید است که قدرت و باور پیروزی را به ملت‌های منطقه بازگرداند.

وی با اشاره به هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی و نیز حادثه تروریستی روز گذشته در بندر چابهار و راسک پیش بینی کرد که امروز، روزی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد که به تصور من این بار واکنش ایران بسیار متفاوت و در حوزه جغرافیایی متفاوتی انجام خواهد شد اما زمان و مکان آن به مقام‌های نظامی و سیاسی ایران بستگی دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز