۱۵ فروردین ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

تهدید تروریسم داعش در افغانستان

تهدید تروریسم داعش در افغانستان

پس از به قدرت رسیدن طالبان، گروه تروریستی داعش حملات تروریستی زیادی را انجام داد که در نتیجه آن هزاران تن کشته و زخمی شدند و این گروه عامل اصلی ناامنی افغانستان است.

به گزارش نگاه نو، در پی نگرانی مشاور امنیت ملی روسیه در نشست شانگهای که گفته است وضعیت در افغانستان نه تنها متشنج است، بلکه خطراتی را برای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ایجاد کرده است، بعضی از مقام‌های حکومت سرپرست می‌گویند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و نباید کشورها از این رهگذر نگرانی داشته باشند، زیرا تمامی جغرافیای افغانستان توسط نیروهای امنیتی به گونه ای خوب مدیریت می‌شود و نمی‌گذارند کسی مانع اخلال امنیت شود.

پس از به قدرت رسیدن طالبان، گروه تروریستی داعش حملات تروریستی زیادی را انجام داد که در نتیجه آن هزاران تن کشته و زخمی شدند و این گروه عامل اصلی ناامنی افغانستان است. طالبان نتوانستند امنیت کامل را تامین کنند و نگرانی سازمان همکاری شانگهای هم خیلی بی‌جا نیست، زیرا تاکنون سفارت روسیه، سفارت پاکستان و رستوران چینی‌ها در کابل هدف حمله داعش قرار گرفته و همچنین خاک تاجیکستان و ازبکستان از افغانستان توسط این گروه موشک باران شد.

با این حال بهتر است به جای افزایش نگرانی‌ها و یا انکار کلی، تعامل و همکاری به همراه بسیج منطقه‌ای برای نابودی داعش شکل گیرد؛ در حقیقت علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و این بهترین فرصت است که کشورهای منطقه بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت منطقه را نابود نمایند.

در این رابطه نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد:

نخست‌ اینکه  داعش عامل اساسی ناامنی در افغانستان است.

تمامی امکانات کشورهای منطقه باید برای مقابله با داعش و جلوگیری از بروز و ظهور آن در یک جغرافیای جدید و با استفاده از تجربیات موفق ایران در مبارزه با داعش و تروریسم بسیج شود.

داعش یک پروژه غربی است و این گروه تروریستی برای هدف قرار دادن منافع کشورهای منطقه ساخته شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز