۲۴ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

طراحی انفجارهای نورد استریم در سطح دولتی صورت گرفت

طراحی انفجارهای نورد استریم در سطح دولتی صورت گرفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ادعای اخیر رسانه‌های آمریکایی درباره دست داشتن یک «گروه حامی اوکراین» در توطئه انفجار خط لوله‌های «نورد استریم» را «کاملا مهمل» دانست.

به گزارش نگاه نو، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه امروز سه‌شنبه در یک سخنرانی بیان کرد، توطئه انفجار سپتامبر سال گذشته میلادی در خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم در دریای بالتیک «در سطح دولتی» طراحی شده و این ادعا که کار یک «گروه حامی اوکراین» بوده «کاملا مهمل است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مسکو پیش از این انفجارهایی که در سپتامبر سال ۲۰۲۲ خط لوله‌های نور استریم ۱ و نورد استریم ۲ را در کف دریای بالتیک هدف گرفت «اقدام تروریستی بین‌المللی» خواند. دانمارک، آلمان و سوئد ادعا کردند که تحقیقاتی درباره این انفجارها به اجرا در آورده‌اند اما مسکو تاکید کرد از ابعاد این تحقیقات مطلع نشده است.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه گفت: «ما از مقام‌های دانمارکی تقاضا کردیم که یا با یکدیگر همکاری کنیم یا یک گروه از کارشناسان و متخصصان بین‌المللی را تشکیل دهیم. همانطور که قبلا گفتم پاسخ آنها مبهم بود. خیلی ساده بگویم پاسخی داده نشد. آنها گفتند که ما باید منتظر بمانیم.»

رئیس جمهور روسیه در اظهار نظر درباره ادعای دست داشتن گروه حامی اوکراین در انفجار این خط لوله ها که ابتدا از سوی نشریه «نیویورک تایمز» مطرح شد، این ادعا را «کاملا مهمل» خواند. او تاکید کرد: «باید در این دست حوادث به دنبال آنهایی که ذی نفع هستند بگردیم و در این حادثه چه کسی ذی نفع است؟ البته به صورت نظری آمریکا در این حادثه ذی نفع است.»

چندی پیش «سیمور هرش»، خبرنگار تحقیقی مشهور آمریکایی در گزارشی افشاگرانه با جزئیات شرح داد که چطور توطئه منفجر کردن خط لوله‌های نورد استریم از سوی آمریکا و ناتو طراحی و تحت پوشش اجرای یک رزمایش از سوی این ائتلاف به اجرا در آمده است.

با این وجود آمریکا دست داشتنش در انفجارهای نورد استریم را تکذیب کرد.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: «انفجاری از این نوع و با این قدرت و این عمق تنها از سوی نیروهای متخصص و با حمایت کامل یک قدرت دولتی برخوردار از برخی تکنولوژی‌ها می‌تواند به اجرا در بیاید.»

رئیس جمهور روسیه همچنین امروز سه شنبه در سخنانی در جمع کارکنان کارخانه صنایع هوایی در «بوریاتیام» در ۴۴۰۰ کیلومتری «مسکو» غرب را به استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای جنگ علیه روسیه و تحمیل «شکست راهبردی» متهم کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز