۹ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

شرکتهای آمریکایی به دنبال دور زدن تحریم های روسیه هستند

شرکتهای آمریکایی به دنبال دور زدن تحریم های روسیه هستند

شرکت‌های آمریکایی که به دلیل فشار تحریم‌های غرب از روسیه خارج شده‌اند در حال حاضر به دنبال راهی برای تجارت محرمانه با مسکو از طریق ترکیه هستند.

به گزارش نگاه نو، روزنامه «ینی شفق» در گزارشی نوشت: «تعدادی از شرکت‌ها خواستار دور زدن محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه و کمک گرفتن از شرکت‌های ترکیه‌ای برای پیشبرد تجارت مشترک هستند».

بر اساس گزارش این روزنامه ترکیه‌ای، تعداد این پیشنهادها از شرکت‌های آمریکایی طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

شرکت‌های آمریکایی به دنبال واردات کالاهای روسی از جمله محصولات پتروشیمی، سوخت‌های فسیلی، فلزات و سنگ‌های گرانبها، غلات، آهن و فولاد، کود و مواد معدنی، آبزیان و نوشیدنی‌ها هستند.

ینی شفق نوشت: «شرکت‌های آمریکایی در تلاش هستند تا از روابط گرم ترکیه با روسیه بهره برده و همچنین خواستار بهره‌گیری از فرصت لجستیکی موثر شرکت‌های ترکیه‌ای در منطقه هستند».

بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکت‌ها در آمریکا، شرکت‌های تابعه خود در منطقه آزاد دوبی را برای چنین تجارتی بسیج کرده‌اند.

ینی شفق نوشت که شرکت‌های آمریکایی خسارت‌های زیادی به دلیل خروج از بازار بزرگ روسیه متحمل شده‌اند.

این در حالی است که  وزارت خزانه داری آمریکا چند روز پیش مدعی شده بود که روسیه از ترکیه برای دور زدن تحریم‌های اعمالی علیه این کشور استفاده می‌کند.

حجم تجارت بین روسیه و ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۲۲، طبق پیش‌بینی کارشناسان، احتمالاً تجارت دو کشور به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز