۲۱ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

گزارش مجمع حقوق بشر بحرین از تخلفات آل خلیفه علیه زندانیان

گزارش مجمع حقوق بشر بحرین از تخلفات آل خلیفه علیه زندانیان

مجمع حقوق بشر بحرین به وضعیت بغرنج ، شکنجه و آزار و اذیت زندانیان در زندان‌های آل خلیفه پرداخت.

به گزارش نگاه نو، «حسین نوح» مسئول رصد و مستند سازی مرکز حقوق بشر بحرین درباره تخلفات آل خلیفه علیه زندانیان سیاسی و آزادی بیان در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم گفت: ابتدا می‌خواهم به تخلفات جاری مقامات بحرینی علیه زندانیان آزادی بیان در زندان‌های آل خلیفه بپردازم که برای درخواست مطالبات خود چندین بار نامه‌ای به اداره زندان نوشتند؛اما پاسخی دریافت نکردند.

وی در ادامه افزود: زندانیان در زندان‌های آل خلیفه در ۸ ژانویه ۲۰۲۳ دادخواستی به اداره زندان ارسال کردند و پس از آن بیش از ۲۵۰ فایل صوتی ضبط کردند که در آن درد و رنج، بدرفتاری و نقض حقوق اولیه توسط دستگاه‌های امنیتی در زندان را توضیح دادند.

مسئول رصد و مستند سازی مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد: از جمله مطالبات مطرح شده زندانیان در زندان‌های آل خلیفه، لغو انفرادی تنبیهی، دریافت مراقبت‌های بهداشتی مناسب، انجام مناسک مذهبی و اقامه نماز جماعت، کاهش هزینه تماس با خانواده‌هایشان، افزایش زمان مجاز برای تماس با بستگان و خانواده‌های خود ، افزایش تعداد مجاز ملاقات‌کننده و دریافت درمان و دارو بود.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر به موضوع ۱۴ زندانی آزادی بیان در زندان «جو» اشاره می‌کنم که همچنان تحت بدرفتاری و شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند.خانواده‌های این زندانیان شکایت دارند که فرزندانشان هنوز در سلول انفرادی به سر می‌برند؛اما با تاسف فراوان، نهادهای حقوق بشری در بحرین اتهامات دروغین بسیار حرفه‌ای علیه این زندانیان و در راستای منافع مقامات امنیتی مطرح می‌کنند.

حسین نوح تاکید کرد: همچنین برخی زندانیان آزادی بیان در زندان نظامی « قرین» وجود دارند که تحت بدرفتاری، آزار و اذیت و شکنجه قرار دارند. از جمله این افراد سید « علوی الموسوی» و « محمد المرتضوی» هستند که نیروهای امنیتی آل خلیفه به طور گزینشی انواع شکنجه و بدرفتاری را علیه آن‌ها اعمال می‌کنند.

مسئول رصد و مستند سازی مرکز حقوق بشر بحرین همچنین به پرونده « مجتبی الماجد» اشاره کرد و گفت: این زندانی سیاسی اهل « دمستان» است که به حبس ابد محکوم شده است. مجتبی ماجد نتوانست در مراسم تشییع پدرش که چند روز گذشته به رحمت خدا رفت، شرکت کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز