۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

پس از سالها قطع رابطه؛

پادشاه بحرین با بشار اسد گفتگو کرد

پادشاه بحرین با بشار اسد گفتگو کرد

پادشاه بحرین پس از سال ها قطع رابطه با دمشق، شب گذشته برای نخستین‌ بار با رئیس‌جمهور سوریه گفتگو و برای حمایت از زلزله‌زدگان این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش نگاه نو، پادشاه بحرین پس از سالها قطع رابطه با سوریه، شب گذشته در تماسی تلفنی با رئیس جمهور این کشور درباره زلزله ویرانگر روز گذشته در سوریه، گفتگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا)، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه شب گذشته تماسی تلفنی از «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، شاه بحرین که پس از بیش از ۱۰ سال قطع ارتباط منامه با دمشق با رئیس‌جمهور سوریه برای نخستین‌بار گفتگو می‌کرد، جان باختن شماری از شهروندان این کشور در زمین لرزه بامداد دوشنبه را به وی و مردم سوریه تسلیت گفت.

شاه بحرین ضمن ابراز همدردی با رئیس‌جمهور و مردم سوریه، آرزوی غفران برای جان باختگان و شفای عاجل برای زخمی‌ها، بر آمادگی کشورش برای کمک و حمایت از تلاش‌های دولت سوریه برای غلبه بر پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، این نخستین گفت‌‌وگوی تلفنی شاه بحرین با رئیس‌جمهور سوریه است. در پی آغاز بحران در سوریه، شماری از کشورهای عربی خلیج‌فارس سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را کاهش دادند و یا روابط خود با سوریه را قطع کردند. هرچند تابستان گذشته بحرین پس از امارات، دومین کشور عربی بود که از موضع خود عقب‌نشسینی کرد و سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز