۴ اسفند ۱۴۰۱
کپی شد!

یورو نیوز:

میوه و سبزیجات در انگلیس جیره بندی شد

میوه و سبزیجات در انگلیس جیره بندی شد

یورو نیوز نوشت، همچنان که کشاورزان انگلیسی با کمبود نیروی کار، هزینه‌های فزاینده انرژی، تورم، مشکلات زنجیره تامین و تغییرات آب‌وهوایی مبارزه می‌کنند، قفسه‌های سوپرمارکت‌ها نیز هر روز خالی‌تر و میزان ارائه برخی اقلام به مشتریان محدودتر می شود.

به گزارش نگاه نو، یورونیوز امروز در گزارشی نوشت، تخم مرغ و مواد تشکیل دهنده سالاد به ویژه در کانون این بحران مواد غذایی قرار گرفته‌اند. مینت باترز رئیس اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس و ولز (NFU)، به اسکای نیوز گفت: «همه می‌خواهند از جیره‌بندی اجتناب کنند. رویدادی که در دی ماه در مورد تخم‌مرغ مشاهده کردیم».

وی در مصاحبه‌ای که پس از کنفرانس سالانه NFU در روز سه‌شنبه انجام شد، افزود: «من فکر می‌کنم در دسترس بودن برخی مواد غذایی با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.» تاکنون، سه سوپرمارکت زنجیره‌ای انگلیس جیره بندی را برای مبارزه با کمبود آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سوپرمارکت زنجیره موریسون برای خیار، کاهو، فلفل و گوجه‌فرنگی دو عدد برای هر قلم (برای خریداران) در نظر گرفته است.

سوپرمارکت آسدا نیزفروش کلم بروکلی، گل کلم، خیار، کاهو، فلفل، تمشک، کیسه سالاد و گوجه فرنگی را به سه مورد برای هر مشتری محدود کرده است.

در نظرسنجی موسسه YouGov شصت و یک درصد از پاسخ دهندگان بریتانیایی گفتند که در چند هفته گذشته متوجه کمبود مواد غذایی در مغازه یا سوپرمارکت محل شده‌ یا آن را تجربه کرده‌اند. کمبود گوجه فرنگی و سبزیجات در ایرلند نیز گزارش شده است.

باترز در کنفرانس NFU گفت از سال ۲۰۱۹، هزینه کود ۱۶۹ درصد افزایش یافته است. با افزایش قیمت گاز به دلیل تحریم‌های روسیه، هزینه‌های انرژی نیز ۷۹ درصد افزایش یافته است – سه برابر بیشتر از حد معمول. در همین حال، قیمت خوراک دام هم ۵۷ درصد افزایش داشته است.

به طور کلی، کشاورزان بریتانیا با هزینه هایی روبه‌رو شده‌اند که تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

بنا بر گزارش یورونیوز، با وجود افزایش قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها، بسیاری از کشاورزان هنوز با هزینه‌های تولید بالاتر مواجه هستند.

کمبود نیروی کار نیز به برخی مشاغل در انگلیس به شدت ضربه زده است. وضعیت به ویژه در صنعت مرغداری که در حال حاضر به خاطر شیوع آنفولانزای پرندگان در حال فروپاشی است و همچنین وضعیت مشاغل باغبانی و مزارع ناگوار گزارش شده است.

آب و هوای نامتعارف نیز بر این معضلات افزوده است. انگلیس در هر دو فصل تابستان و زمستان با دمای غیرعادی و همچنین خشکسالی در برخی از نقاط این کشور مواجه بوده است که بر محصولات کشاورزی و دام‌ها تأثیر گذاشته است.

به گفته باترز، انتظار می‌رود تولید مواد تشکیل دهنده سالاد در بریتانیا به پایین‌ترین سطح از زمان شروع رکوردها در سال ۱۹۸۵ کاهش یابد.

به نوشته یورونیوز، گوجه فرنگی، خیار، فلفل، سبزیجات مزرعه و سیب زمینی به ویژه در معرض خطر هستند.

نتایج نظرسنجی NFU از تولیدکنندگان دام نشان داد که ۴۰ درصد از دامداران گاو و ۳۶ درصد از دامداران گوسفند به دلیل افزایش هزینه‌ها، در حال برنامه ریزی برای کاهش تعداد دام خود در ۱۲ ماه آینده هستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز