۲۳ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب؛

یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین: شعله انقلاب ما هرگز خاموش نخواهد شد

یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین: شعله انقلاب ما هرگز خاموش نخواهد شد

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین اعلام کرد: "شعله و درخشش و انگیزه انقلاب مردمی بحرین که از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد همچنان با حقانیت مطالباتش بر افروخته است و تا سرنگونی رژیم «آل خلیفه» و «حمد» (شاه بحرین) دیکتاتور و اخراج قبیله ظالم و اشغالگر او و متحدان و مزدوران خاموش نخواهد شد."

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین امروز (یکشنبه) در آستانه فرار رسیدن دوازدهمین سالروز انقلاب مردمی بحرین با صدور بیانیه‌ای افزود: دوازدهمین سالگرد بزرگترین انقلاب مردمی بحرین علیه رژیم متجاوز و اشغالگر «آل خلیفه» را پشت سر می‌گذاریم که در آن صدها هزار نفر از مردم بحرین بیرون آمدند و خواهان سرنگونی رژیم دیکتاتور، خروج خاندان آل خلیفه و حق تعیین سرنوشت مردم و تدوین قانون اساسی جدید کشور شدند که در آن مردم منشا ارکان قدرت باشند. بحرینیها همچنین خواهان برپایی یک نظام سیاسی دموکراتیک کثرت گرا شدند که آرمان‌های مردم را برای آزادی، شرافت، کرامت و حاکمیت کامل بر سرزمین‌هایشان برآورده کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب مردم بحرین در ۱۴ فوریه مانند یک همه پرسی گسترده مردمی در خصوص غیرقانونی بودن رژیم آل خلیفه بود. شعارهای مردم بحرین واضح و آشکار بود، زیرا خواستار سرنگونی رژیم و خروج آل خلیفهِ قبیله‌ای شدند که بیش از دو قرن و نیم با جباریت بر مردم حکومت کرده اند و منابع، ثروت و نفت کشور را در انحصار خود درآورده اند و تا به امروز مردم اصیل بحرین را از مشارکت واقعی در دولت محروم و به حاشیه رانده اند.

این بیانیه “سیطره یافتن آل خلیفه بر بحرین را به حمله به این کشور” توصیف کرد و افزود: از روز اول حمله آل خلیفه به بحرین، قیام‌ها و انقلاب‌های مردمی ادامه یافته است و قبیله آل خلیفه با همکاری انگلیس استعمارگر، انقلاب‌های مردمی را سرکوب و رهبران آن را بازداشت و به خارج از بحرین تبعید کرده است.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه “قیام‌ها برای انجام اصلاحات سیاسی در این کشور ادامه یافت”، اضافه کرد: در دهه هشتاد اپوزیسیون (مخالفان دولت) بحرین به رهبری جبهه اسلامی با شعارهای سرنگونی رژیم [آل خلیفه] خواستار آزادی بحرین شدند، اینها شعارهایی است که انقلابیون ۱۴ فوریه در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ در راه اندازی انقلاب بزرگ خود به عنوان خواسته در پیش گرفتند.

این جنبش با اشاره به اینکه “مردم بحرین در راه مطالبات قانونی خود بیش از ۲۰۰ شهید و هزاران مجروح و معلول تقدیم کرده اند”، ادامه داد: همچنین بیش از ۲۰ هزار بحرینی آزاده و شریف که خواستار حق تعیین سرنوشت خود هستند، زندانی شده‌اند و با امر مستقیم حمد بن عیسی آل خلیفه و فرزندانش و در راس آن‌ها «ناصر بن حمد» توسط مزدوران نظام آل خلیفه مورد شکنجه و بدرفتاری ظالمانه قرار گرفته‌اند و همچنین حکم اعدام جمعی از جوانان انقلابی جنبش انقلابی ۱۴ فوریه به اجرا در آمده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه صدها نفر را از مشاغل خود اخراج و تابعیت صدها نفر از مردم بحرین را سلب کرده و پس از سلب تابعیت آن‌ها و سلب تابعیت خانواده‌هایشان، ده‌ها نفر را به خارج از بحرین تبعید کرده است و همچنین تابعیت بسیاری از مخالفان و رهبران مخالفان در خارج از کشور را نیز سلب کرده است و تاکنون بیش از پنج هزار زندانی سیاسی، عقیدتی، فعالان حقوق بشری، رهبران اپوزیسیون، علمای و فقهای مجاهد همچنان در زندان‌ها و سیاه چال‌های رژیم آل خلیفه به سر می‌برند و برخی از آن‌ها در انتظار اعدام هستند.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین ادامه داد: روزها و سال‌های گذشته از زمان وقوع انقلاب مردمی، ثابت کرده است که این رژیم اشغالگر نه به مشارکت مردمی و نه به مشارکت واقعی اپوزیسیون سیاسی در حکومت‌داری و نه به وضعیت شهروندی اعتقاد دارد و با کمک نظام سعودی و امارات تقویت شده است.

این جنبش با اشاره به اینکه “رژیم آل خلیفه برای بقای حکومت خود به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد”، افزود: آل خلیفه، بحرین را به پایگاهی برای شهرک نشینان صهیونیست تبدیل کرد و به منظور حفظ قدرت و جلوگیری از سقوط، تلاش خود را برای اسکان آن‌ها و دادن تابعیت بحرینی به آن‌ها به کار بست و همه ارکان قدرت اعم از اقتصادی، سیاسی و امنیتی و پایگاه‌های نظامی را در اختیار آن‌ها قرار داد اما سقوط نظام آل خلیفه به دست مردم حتمی است.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین افزود: حمد (شاه بحرین) ظالم و قبیله متجاوز و اشغالگر او با تابعیت صدها هزار نفر و ایجاد فرصت‌های شغلی و ماموریتی برای آن‌ها و حذف و به حاشیه راندن شیعیان در تلاش است تا نقشه جمعیتی مردم بحرین را که اکثریت آن‌ها شیعه هستند، تغییر دهد و همه اینها برای حفظ رژیم در حال فروپاشی آل خلیفه که فاقد کوچکترین پایگاه مردمی است، می‌باشد.

این جنبش اضافه کرد: شعله و درخشش و انگیزه انقلاب مردمی بحرین که از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد همچنان با حقانیت مطالباتش بر افروخته است و تا سرنگونی رژیم آل خلیفه و سرنگونی حمد دیکتاتور و اخراج قبیله ظالم و اشغالگر او و متحدان و مزدوران او خاموش نخواهد شد.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با اشاره به اینکه “برای مردم ما روشن شده است که اصلاحات واقعی تنها با خروج آل خلیفه و خروج همه مشاوران امنیتی و نظامی آن و برچیده شدن پایگاه‌های نظامی و خروج همه شهرک نشینان صهیونیست تابعیت داده شده توسط آل خلیفه امکانپذیر است و تقاضا برای اصلاح یک قدرت فاسد و مستبد که کنترل افسار حکومت را در دست دارد به خواسته‌ای محال تبدیل شده است و هرگز محقق نخواهد شد”، تاکید کرد: توده‌های مردم بحرین، انقلاب خود را تا پیروزی و تحقق آرمان‌های خود و اهداف انقلاب در تعیین سرنوشت و استقرار یک نظام سیاسی کثرت گرا و دموکراتیک ادامه خواهند داد.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

حکومت بحرین همچنین همه جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آن‌ها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز