۱۰ بهمن ۱۴۰۱
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

اردوغان خواستار حضور ایران در مذاکرات ترکیه، سوریه و روسیه شد

اردوغان خواستار حضور ایران در مذاکرات ترکیه، سوریه و روسیه شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می گوید ایران می تواند در بالاترین سطح به مذاکرات برنامه ریزی شده بین ترکیه، روسیه و سوریه بپیوندد.

به گزارش نگاه نو، اردوغان در یک نشست با جوانان در ترکیه گفت: «ما می گوییم که بگذارید روسیه، ترکیه و سوریه به صورت سه گانه متحد شوند. بگذارید ایران نیز بپیوندد، بیایید مذاکراتمان را اینگونه انجام دهیم و صلح در منطقه برقرار شود.»

در ماه دسامبر، نشست سه جانبه روسای دفاع و اطلاعات روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو اولین دیدار وزرای دفاع ترکیه و سوریه در ۱۱ سال گذشته بود. در آغاز ژانویه نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اردوغان در یک تماس تلفنی ارزیابی مثبت خود را از مذاکرات دسامبر ارائه کردند.

پیشتر پوتین و همتای ترک خود در ۱۶ ژانویه در مورد عادی سازی روابط ترکیه و سوریه از جمله در چارچوب ابتکار آنکارا برای آغاز رایزنی با حضور نمایندگان روسیه، ترکیه و سوریه گفتگو کرده بودند. بر اساس اعلام کرملین، اهمیت عملی کار مشترک روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب روند آستانه برای پیشبرد حل و فصل سوریه نیز مورد توجه قرار گرفت.

پیش از این نیز، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که احتمال دارد در عرض چند هفته آینده (ابتدای فوریه) با همتایان روسی و سوری خود گرد هم آید که در صورت انجام این دیدار، مقدمه دیدار سران سه کشور می‌تواند باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز