۱۹ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

توسط ناصر کنعانی انجام شد؛

واکنش وزارت خارجه به جعل نام خلیج فارس

واکنش وزارت خارجه به جعل نام خلیج فارس

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود به جعل نام خلیج فارس واکنش نشان داد و اعلام کرد: خلیج فارس، خلیج فارس است و بلافاصله که از این موضوع مطلع شدیم اعتراض خود را دولت عراق اعلام کردیم.

به گزارش نگاه نو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در مورد اقدام نشریه فرانسوی گفت: پس از اعلام موضع در این باره، بیانیه ای هم منتشر کردیم و اعلام موضع رسمی داشتیم و بلافاصله بعد از این اقدام سفیر فرانسه را احضار کردیم و از طریق ایشان به دولت فرانسه ابلاغ کردیم که این اقدام توهین به مقدسات و ارزش های ملت های مسلمان بود.

وی ادامه داد: اقدام این نشریه توهین به مقدسات ما و جایگاه زنان هم بود و کشوری که مدعی است مدافع حقوق زنان است با چنین اقدام زشت به مقام زنان اهانت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: متاسفیم این نشریه در کشوری منتشر می شود که داعیه حقوق بشر را دارد و دست به چنین اقداماتی دست می زند و دست صهیونیست ها در چنین اقدامی دیده می شود و دولت فرانسه نه تنها اعلام برائت نکرد بلکه با توجیه آزادی بیان، حمایت کرد؛ ما این اقدام را محکوم می کنیم و معتقدیم هم دولت ها و هم ملت های جهان لازم است نسبت به هتک حرمت ارزش های دینی و انسانی واکنش نشان بدهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد جعل نام خلیج فارس گفت: دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و عدم اطلاع رسانی به معنای عدم اقدام نیست؛ خلیج فارس، خلیج فارس است و بلافاصله که از این موضوع مطلع شدیم اعتراض خود را دولت عراق اعلام کردیم و موضوع در قالب رخداد ورزشی بود شاهد اقدام وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بودیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز