۱۸ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

بازگشت روابط چین و برزیل روی ریل توسعه با شروع ریاست لولا داسیلو

بازگشت روابط چین و برزیل روی ریل توسعه با شروع ریاست لولا داسیلو

رسانه ها و کارشناسان برزیلی اعلام کردند با بازگشت لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا به مقام ریاست جمهوری بزریل، روابط این قدرت اقتصادی برتر آمریکای لاتین با چین به عنوان برترین قدرت اقتصادی نوظهور جهان، بار دیگر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار می گیرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از شینهوآ، « وانگ کیشان» نماینده ویژه شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری برزیل در تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۳ در پایتخت این کشور در کنار نمایندگان بیش از ۶۰ کشور و سازمان های بین المللی شرکت کرد و پیام تبریک رئیس جمهوری چین را به همتای برزیلی به همراه دعوتنامه ای برای دیدار رئیس جمهوری این کشور از چین ابلاغ کرد.

وی همچنین رئیس جمهوری برزیل را دوست قدیمی مردم چین خواند که همواره به پشتیبانی از بهبود روابط چین-برزیل پرداخته است.

لوئیس لولا داسیلوا رئیس جمهوری بزریل در سخنرانی مراسم تحلیفش تاکید کرد دولت جدید متعهد به “یکپارچگی و بازسازی” برای حل و فصل بحران ها و چالش های حال حاضر بزریل است تا این کشور را که بزرگ ترین کشور آمریکای لاتین است را بار دیگر در میان اقتصادهای بزرگ دنیا قرار دهد و بزریل را به صحنه های بین الملل بازگرداند.

این سومین دور ریاست جمهوری وی به مدت ۴ سال دیگر است. انتخابات ریاست جمهوری برزیل در اکتبر ۲۰۲۲ با پیروزی ۵۰.۹ درصدی با شمار ۶۰ میلیون و ۳۰۰ هزار رای موافق برای داسیلوا در برابر رقیبش خائیر بولسونارو که ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار رای برابر ۴۹.۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود اتفاق افتاد.

در زمینه سیاست خارجی داسیلوا وعده داد دیپلماسی چندگانه را دنبال کند و فعالانه به توسعه همکاری با چین، اتحادیه اروپا و دیگر شرکای بین المللی بپردازد. وی در عین حال بر اهمیت مکانیسم های چندگانه از جمله تجارت بلوک مرکوسور آمریکای جنوبی و بریکس برای اقتصادهای نوظهور از جمله برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تاکید کرد.

در دوره ریاست جمهوری ژائیر بولسونارو در برزیل، به دلیل پیروی های دولت تحت ریاست وی از آمریکا، میزان مناسبات تجاری و اقتصادی برزیل و چین تا حدودی کاهش یافت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز