۱۴ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

به دستور السودانی انجام شد؛

فسخ قرارداد شرکت کانادایی مسئول امنیت فرودگاه بغداد

فسخ قرارداد شرکت کانادایی مسئول امنیت فرودگاه بغداد

منابع عراقی امروز چهارشنبه از موافقت «السودانی» با فسخ قرارداد با شرکت کانادایی مسئول امنیت فرودگاه بغداد خبر دادند.

به گزارش نگاه نو، سازمان هواپیمایی عراق امروز چهارشنبه ۴ ژانویه از موافقت نخست‌وزیر عراق با فسخ قرارداد با شرکت کانادایی Biznis Intel که مسئولت امنیت فرودگاه بغداد است خبر داد.

این بیانیه افزوده که این تصمیم در پی درخواست‌های مکرر نمایندگان مجلس پس از مشاهده موارد منفی از جانب چند دستگاه نظارتی و به توصیه کمیته‌ای جهت پیگیری موضوع انجام شده است.

در این بیانیه آمده که کمیته‌ای که در ماه نوامبر به دستور نخست‌وزیر عراق برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود چند مورد تخلف در قرارداد را تشخیص داده بود که یکی از آنها نداشتن مجوز فعالیت از جانب وزارت کشور عراق است.

این سازمان افزوده که در صورت هرگونه زیان از حق شکایت برخوردار است.

پیش از این منابع عراقی سندی از وزارت کشور عراق به امضای «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ منتشر کردند که به موجب آن وزارت کشور عراق در گزارشی تاکید کرده که شرکت امنیتی «بیزنیس اینتل» (Biznis Intel) مجوز فعالیت در عراق را ندارد و اقدام سازمان هواپیمایی مبنی بر واگذاری پرونده حفاظت فرودگاه بین المللی بغداد به این شرکت خلاف قانون است.

این سند افزوده که این شرکت امنیتی موظف بوده که مدارک لازم برای ثبت در وزارت کشور را ارائه کند اما این کار را در زمان لازم انجام نداده و با وجود این مقامات سازمان هواپیمایی کشوری امنیت فرودگاه را به آن واگذار کرده اند.

در این سند تأکید شده که قرارداد با این شرکت فاقد مجوز فعالیت وزارت کشور، توسط سازمان هواپیمایی کشوری تخلف از قوانین مربوط به فعالیت شرکت‌های خصوصی در عراق است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز