۱۳ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

معاون وزیر خارجه روسیه:

پیوند راهبردی روسیه و چین ضروری است

پیوند راهبردی روسیه و چین ضروری است

معاون وزیر امور خارجه روسیه پیوند راهبردی مسکو و پکن را در شرایط کنونی عیان دانست و آن را به ویژه در برابر اقدامات مخرب آمریکا و متحدانش ضروری ارزیابی کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه پیوند راهبردی روسیه و چین در حال حاضر آشکار است، افزود: اقدام اساسی در این خصوص در قالب یک گفت‌وگوی سیاسی قابل اعتماد بین رهبران دو کشور انجام می شود.

رودنکو تاکید کرد که مسکو و پکن ضرورت یک تعامل راهبردی میان دو کشور را در شرایط کنونی درک می کنند.

وی خاطرنشان کرد که افزایش احتمال بروز درگیری در جهان، سیاست های اخیر آمریکا و متحدانش با هدف انحراف نظام امنیت جهانی و تمرکز آنها بر مهار توسعه کشورهای ما، ضرورت تقویت همه جانبه پیوند راهبردی میان مسکو و پکن را بیش از پیش آشکار کرده است. پیوندی که هم می تواند در برابر اقدامات مخرب واشنگتن ایستادگی کند و هم قوای سازنده جامعه بین المللی را برای توسعه روابط جدید باز و عادلانه گردهم آورد.

این دیپلمات روس یادآور شد که نزدیکی سیاست خارجی روسیه و چین بر اساس رویکردی یکسان به مشکلات کلیدی جهان، تاثیر بسزایی در تثبیت نظام روابط بین‌الملل دارد و به عنوان یک کاتالیزور در گذار تدریجی آن به دنیای چندقطبی عمل می‌کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز