۱۲ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

با پیشنهاد تحریم تل آویو انجام شد؛

ضربات عمان به رژیم صهیونیستی با درپیش گرفتن سیاست مستقل

ضربات عمان به رژیم صهیونیستی با درپیش گرفتن سیاست مستقل

در حالی که برخی دولت های منطقه همچون امارات، بحرین، ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط خود را با تل آویو روز به روز گسترده تر می کنند، اما در این میان عمان با درپیش گرفتن سیاست مستقل و انسانی، رژیم صهیونیستی را در رینگ انداخته و ضربات خود را پی درپی به این رژیم وارد می کند.

به گزارش نگاه نو، مجلس شورای عمان پیشنهاد اصلاح ماده یک فرمان سلطنتی شماره ۹/۷۲ درباره تحریم رژیم صهیونیستی را تائید و طبق اصلاحیه تصویب شده، بر اساس این فرمان از امروز (دوشنبه) به بعد هرگونه همکاری ورزشی، فرهنگی و اقتصادی میان عمان با رژیم صهیونیستی ممنوع است.

فرمان سلطنتی ۹/۷۲ بر ممنوعیت قراردادهای مستقیم یا غیرمستقیم با ارگان‌ها یا اشخاص مستقر در اراضی اشغالی تاکید دارد.

این فرمان همچنین معامله با شرکت‌هایی را که دارای منافع یا شعبه‌ای در سرزمین‌های اشغالی هستند، ممنوع اعلام کرده است.

“محمد بن ابراهیم الزدجالی” رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای عمان در این باره گفته بود که پیشنهاد اصلاح ماده یکِ فرمان مذکور توسط هفت نماینده مطرح شده است. این اصلاحیه در واقع شامل گسترش و تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی است.

به دنبال همین مساله، شیخ “احمد بن حمد الخلیلی” مفتی اعظم عمان نیز از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت و تاکید کرد که با تمام قدرت از این قانون حمایت می کند.

مفتی اعظم عمان در پیامی توئیتری نوشت: ما از طرحی که در مجلس عمان برای تحریم قاطع رژیم صهیونیستی در تجارت و موارد دیگر به دلیل ادامه تلاش این رژیم در تجاوز و بی‌توجهی به حقوق مردم مظلوم فلسطین مطرح شده، با تمام قدرت حمایت می‌کنیم و این بخشی از واجبات بین مسلمانان است.

چندی پیش مجلس شورای عمان در اقدامی تحسین برانگیز رابطه با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری کرد و لایحه اصلاح ماده ۱ قانون تحریم رژیم صهیونیستی را برای تکمیل مراحل اجرایی، به کمیته قانونگذاری و حقوقی این مجلس ارجاع و تصویب کرد، اقدام ارزشمندی که بسیاری از برنامه های تل آویو حتی اگر با ریاض هم سازش کند در منطقه خلیج فارس به ثمر نخواهد نشست.

نایب رئیس مجلس شورای عمان هفته گذشته اعلام کرده که نمایندگان این مجلس، گستره تحریم رژیم صهیونیستی را بیشتر کردند تا هرگونه تعامل با این رژیم، به هر نحوی که باشد، مشمول جرم‌انگاری شود.

خبرگزاری “واف” به نقل از یعقوب الحارثی، نایب رئیس مجلس شورای عمان گزارش داده که، این پیشنهاد، گستره تحریم (قطع رابطه) که ماده مذکور بر آن تأکید دارد را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود که دامنه جرم‌انگاری و تحریم رژیم صهیونیستی گسترش پیدا کند.

الحارثی همچنین گفته که این قانون به صورت کنونی، هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌کند؛ چه این ارتباط از سوی افراد باشد یا اشخاص حقوقی.

به گفته وی، اعضای مجلس شورای عمان که این درخواست را مطرح کرده بودند، پیگیر تغییرات هستند؛ چه این تغییرات در سطح فنی و فرهنگی باشد یا اقتصادی و ورزشی؛ لذا تغییرات بیشتری را پیشنهاد کردند که شامل قطع روابط اقتصادی، ورزشی و فرهنگی و منع تعامل به هر نحوی با رژیم صهیونیستی باشد؛ چه این تعامل واقعی باشد یا مجازی.

پیش از این نیز “سلطان هیثم” پادشاه عمان رژیم صهیونیستی را نقره داغ کرده و اجازه پرواز به هواپیماهای این رژیم از فضای عمان را نداده بود و توافق ریاض – تل آویو در خصوص استفاده رژیم صهیونیستی از فضای عربستان را عملا بی اثر کرده بود؛ اقدامی که بسیار به ضرر تل اویو می باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز