۱۲ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

ناصر کنعانی:

فضای موجود میان ایران و عربستان مثبت است/ درخصوص مذاکرات، توپ در زمین غربی هاست

فضای موجود میان ایران و عربستان مثبت است/ درخصوص مذاکرات، توپ در زمین غربی هاست

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌های مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود آمادگی کامل دارد اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است.

به گزارش نگاه نو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

سخنگوی درباره روند مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: در حاشیه کنفرانس «بغداد-۲» ملاقات‌هایی میان نمایندگان عالی‌رتبه ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد. مذاکرات وین یکی از موضوعاتی بود که مورد مذاکره قرار گرفت. این اتفاق‌نظر وجود داشت که باید مذاکرات را با هدف فعال‌سازی و جمع‌بندی مذاکرات ادامه دهیم و تبادل پیام در سطوح مختلف ادامه دارد.

ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌های مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود آمادگی کامل دارد اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است.

تشکیل کمیته مشترک قضایی بین ایران و عراق

کنعانی همچنین در ادامه گفت: در روند پیگیری ترور سرداران مقاومت، کمیته مشترک قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق شکل گرفته است.

شهادت سردار قاسم سلیمانی اگر چه ظلمی بزرگ برای ایران و ایرانیان بود اما هیچ خللی در زمینه اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد.

هیچ طرفی نتوانست شواهدی درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین ارائه کند

وی با اشاره به اتهامات کشورهای غربی درخصوص ارسال سلاح توسط ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست. در رابطه با اتهامات مقام‌های اوکراینی، گفت‌وگویی میان دو طرف صورت گرفت. در این ارتباط هیچ طرف اتهام‌زننده‌ای نتوانست هیچ شواهد و مدارک متقنی مبنی بر مشارکت ایران در جنگ ارائه کند.

به مقامات اوکراینی توصیه می‌کنیم از اتهام‌زنی واهی دست بردارند.

فضای موجود میان ایران و عربستان مثبت است

سخنگو درباره ادامه مذاکرات میان ایران و عربستان هم گفت: از هفته گذشته تاکنون اتفاق جدیدی درباره مذاکرات ایران و عربستان نیفتاده است. فضای موجود مثبت است و می‌توان امیدوار بود که مبتنی بر گفت‌وگوهای گذشته در بغداد و گفت‌وگوهای مثبت و توأم با حسن‌نیت دو وزیر خارجه در اردن بتوان با کمک دولت عراق، در آینده شاهد دور جدید گفت‌وگوها باشیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز