۹ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

تعامل نظامی روسیه و چین در حال تقویت است/ افزایش صادرات گاز به پکن

تعامل نظامی روسیه و چین در حال تقویت است/ افزایش صادرات گاز به پکن

همزمان با ادامه جنگ اوکراین و ادامه فشارهای غرب بر روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز و ساعتی پیش با شی جینپینگ همتای چینی خود به صورت مجازی دیدار کرد و گفت همکاری و تعامل میان دو کشور در حوزه نظامی درحال تقویت است.

به گزارش نگاه نو، تارنمای خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تصاویر کوتاهی از این ملاقات مجازی را پخش کرد. این ملاقات همزمان با شروع سال نو میلادی و نیز در آستانه برگزاری یکی دیگر از جلسات مهم حزب کمونیست چین به رهبری شی جین پینگ برگزار شده است. قرار است در آینده نزدیک ، حزب کمونیست چین رسما دوره جدید ریاست جمهوری شی جین پینگ را اعلام کند.

حدود ۱۰ روز قبل نیز دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه به چین سفر کرده بود و ملاقاتی هم با شی جینپینگ رئیس جمهور چین انجام داد. در آن ملاقات، مدودف پیام پوتین را به رئیس جمهوری چین تقدیم کرد؛ پیام و سفری که حکایت از افزایش بی سابقه همکاری های عملی و گفت و گوهای سیاسی میان چین و روسیه داشت.

پوتین در بخشی از این ملاقات مجازی گفت: همکاری میان روسیه و چین در همه زمینه ها به عنوان یک عامل و فاکتور ثبات ساز در سطح بین المللی درحال افزایش است.

رئیس جمهور روسیه همچنین از افزایش میزان صادرات گاز روسیه به چین در سال جدید میلادی خبر داد.

شی جینپینگ رئیس جمهوری چین نیز در بخشی از سخنانش در این ملاقات گفت روابط و تعامل میان روسیه و چین در سطح گسترده ای رو به افزایش است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز