۲ دی ۱۴۰۱
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

ماموریت ویژه سفیر آمریکا در بغداد/ تقویت سازمان های مردم نهاد وابسته به واشنگتن

ماموریت ویژه سفیر آمریکا در بغداد/ تقویت سازمان های مردم نهاد وابسته به واشنگتن

رومانوفسکی از سال ۲۰۱۹، بعد از تایید مجلس سنا، سفیر آمریکا در کویت بوده است. وی اهل ایالت ایلینوی آمریکا است و پدر و مادرش هر دو مهاجر هستند؛ پدرش از لهستان و مادرش از کانادا.

به گزارش نگاه نو، سفیر جدید آمریکا در عراق در دانشگاه تل آویو در رژیم صهیونیستی تحصیل کرده است و به زبان های فرانسوی، عربی و عبری صحبت می کند.

داعش و سفیر و آمریکا در بغداد؛ برگه های فشار واشنگتن بر دولت السودانی

آمریکایی ها در دولت جدید محمد شیاع السودانی به دنبال اعمال فشار بر نخست وزیر جدید عراق هستند تا بتوانند همان رویه سابق دولت موقت الکاظمی را دنبال کنند.

این سناریو زمانی طراحی شد که به نظر می‌رسد دولت جدید السودانی در مبارزه با فساد و ایجاد امید اقتصادی در عراق موفق شده است.

به ویژه اینکه این برای اولین بار در فضای سیاسی عراق است که این کشور به سمت یک ثبات سیاسی و نیز تلاش برای رشد اقتصادی پیش می رود.

تا آنجا که  عراقی ها، معتقدند «واشنگتن کارت های متعددی دارد که هر زمان که عراق به نقطه ای می رسد که حیثیت خود را حفظ می کند و به دنبال منافع خود است، از آنها استفاده کند که سفیر واشنگتن در بغداد و تحرکات مشکوک او از این جمله ابزارها است.»

کارت دیگری که آمریکا دارد، نمایندگی باندهای تروریستی داعش و پرونده تروریسم و ​​آوردن جنایتکاران به مناطق غربی و شمالی است که در حملات اخیر در طارمیه، صلاح الدین و غیره اتفاق افتاد.

از این رو در روزهای اخیر زمزمه های بازگشت داعش یا دست کم عملیات پراکنده این گروه تروریستی همزمان با افزایش فعالیت های سفیر آمریکا در عراق به گوش می رسد.

یعنی عملیات پراکنده داعش با تلاش سفیر آمریکا در بغداد در تقویت سازمان‌های مردم نهاد وابسته به آمریکا همزمان شده است. سازمانهایی که به ظاهر مردمی هستند اما در لایه های خود به دنبال ایجاد شکاف نسلی و تغییر ذایقه عراقی ها هستند.

سفیر آمریکا در بغداد، برخلاف عرف دیپلماتیک با برخی از مقام های سیاسی عراق و نیز برخی گروه‌های منحرف جنسی دیدار و گفتگو می کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز