۲۹ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها اعلام کردند؛

توییت بورل بعد از گفتگو با امیرعبداللهیان در اردن

توییت بورل بعد از گفتگو با امیرعبداللهیان در اردن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به گفت‌وگوی امروز خود با وزیر خارجه ایران، نوشت «توافق کردیم راه‌های ارتباطی را باز نگه داریم».

به گزارش نگاه نو، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن، در توییتی در این خصوص نوشت: «توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم».

وی همچنین در ادامه مواضع مداخله‌جویانه بروکسل در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشات و همچنین ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، مدعی شد در این گفت‌وگو «بر ضرورت توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران» تاکید کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذر) به منظور شرکت در نشست بغداد ۲ وارد امان پایتخت اردن شد و صبح امروز با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون بورل نیز در این دیدار حضور داشتند.

امیرعبداللهیان دیروز در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست بغداد ۲ در اردن اظهار داشت: قرار است آقای بورل و آقای مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند. تماس‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با مورا و تماس‌های من و بورل به صورت جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم. امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم.

وزیر خارجه تصریح کرد: به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام، باید یکی را انتخاب کنند.

امیرعبداللهیان و بورل چهارم تیرماه در تهران دیدار و گفت‌وگوی حضوری داشتند. وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مدت هم بارها تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز