۲۵ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

شمارش معکوس برای پائیز عربی در اردن/ پادشاه اردن مشت آهنین نشان داد

شمارش معکوس برای پائیز عربی در اردن/ پادشاه اردن مشت آهنین نشان داد

مثال عربی هست که می گوید وقتی خانه تو از شیشه است، دیگران را با سنگ نزن. اردن و برخی از کشورهای عربی که سالها در سوریه، لبنان، لیبی و عراق با ارسال سلاح، حمایت مالی و سیاسی و نیز اعزام تروریست ها از هیچ تلاشی برای تخریب فروگذار نکردند به سمت یک اعتراض گسترده مردمی در پی افزایش قیمت سوخت می رود.

به گزارش نگاه نو، هنوز چیزی نشده، پادشاه اردن تمامی شهروندان این کشور را تهدید کرد که در برابر تمامی معترضان با مشت آهنین خواهد ایستاد.

بنظر می رسد، پادشاه اردن از سوی اروپایی ها و آمریکایی ها برای سرکوب معترضان چراغ سبزی دریافت کرده است و به مانند مدل بحرین قرار است یک مصونیت برای پادشاه در برابر معترضان ایجاد شود.

در این میان واکنش عراقی‌ها جالب توجه بود. افکار عمومی و شبکه های رسانه عراق در برابر این اعتراض گسترده و سرکوب آن توسط ساختار پادشاهی اردن به این پادشاهی، تلاش های آن برای تخریب و ویرانی عراق را یادآور شدند.

بویژه اینکه مرزهای اردن با عراق و سوریه مهمترین تنفس گاه تروریست ها و نیز پناهگاه حزب منحله بعث است که اردن با آغوش باز از تمام این ها پذیرایی کرد و سالهاست که پذیرای جریان های نزدیک به صدام و از جمله دختر وی رغد صدام است.

برخی کاربران کشورهای عربی نوشتند حالا باید منتظر بود تا دید که آیا پادشاه اردن تحمل یک اعتراض ساده را دارد؟ در حالی که در تمامی تحولات و تخریب عراق و سوریه دست کم نقش یک حامی و پناهگاه تروریست ها و جریان های حامی تروریست را داشت.

 

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز