۲۳ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

رای الیوم نوشت:

جام‌جهانی قطر، سیلی محکمی بر سازش و سازشکاران با رژیم صهیونیستی است

جام‌جهانی قطر، سیلی محکمی بر سازش و سازشکاران با رژیم صهیونیستی است

پایگاه اینترنتی رای الیوم نوشت جام‌جهانی قطر نشان داد با وجود عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، مردم این کشورها دل در گرو فلسطین دارند و هرگز سازش با این رژیم را نخواهند پذیرفت.

به گزارش نگاه نو، جام‌جهانی قطر نشان داد که پیروزی واقعی در برابر موج عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی به دست آمده و صهیونیست‌ها و عرب‌های صهیونیست‌نما نیز به شدت شکست خورده‌اند و طرح موسوم به معامله قرن نیز متزلزل شد.

طارق لیساوی استاد علوم سیاسی و از کارشناسان اقتصاد چین با مقدمه فوق، یادداشتی در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم منتشر کرد و نوشت پرچم فلسطین در این رقابت‌ها یکی از نشانه‌های این شکست است و عدم پذیرش صهیونیست‌ها از سوی شهروندان مسلمان و عرب نیز پیروزی برای فلسطین است تا نشان داده شود که امضای توافق‌های عادی‌سازی روابط با سران کشورهای عربی، یک پیروزی جعلی و معامله شکست خورده است.

در این گزارش آمده است با وجود اینکه نظام مغرب روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کرده، ولی بازیکنان تیم فوتبال این کشور پرچمهای فلسطین را در دست داشتند و با آن عکس یادگاری انداختند. رفتار این بازیکنان، نشانگر تفکرات مردم این کشور است.

بنابر این گزارش، پس از گذشت دو سال از توافق عادی‌سازی روابط، مردم مغرب همچنان مخالف این مسئله هستند و بارها تجمعاتی برگزار کردند تحت عنوان اینکه «ملت خواستار لغو عادی‌سازی روابط» است.

لیساوی همچنین تأکید کرد عادی‌سازی روابط موجب سرافکندگی ملت مغرب است؛ زیرا این ملت، مسئله فلسطین را مسئله ثانویه خود نمی‌داند، بلکه مسئله‌ای است که برای تک تک مردم این کشور حائز اهمیت است و حرکت کشورهای عربی به سمت عادی‌سازی روابط را محکوم می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد که همکاری کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی یک توهم است و آینده تاریکی برای کشورهای سازشکار به همراه دارد که در شاخص‌ترین مثال در این زمینه نیز باید به مصر اشاره کرد که از عادی‌سازی روابط هیچ منفعتی به دست نیاورده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز