۶ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

امارات “هولوکاست” را در برنامه درسی می‌گنجاند

امارات “هولوکاست” را در برنامه درسی می‌گنجاند

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت که حکام امارات در پی توافق سازش موسوم به "ابراهیم" در ۲۰۲۰ میلادی که منجر به عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل آویو شد برنامه‌های بزرگی برای مقابله با فرهنگ منطقه‌ای انکار هولوکاست اتخاذ کرده اند.

به گزارش نگاه نو، این رسانه رژیم اسرائیل با اعلام این خبر افزود: اکنون قرار است مقوله هولوکاست به طور کامل در برنامه درسی مدارس امارات گنجانده شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیست، سال گذشته تنها چند ماه پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو با میانجیگری آمریکا، اولین نمایشگاه موسوم به “یادبود هولوکاست” در منطقه در “دبی” افتتاح شد.

روزنامه صهیونیستی “تایمز اسرائیل” افزود که از آن زمان هفت نفر از کسانی که این روزنامه آنها را “بازماندگان هولوکاست” خواند، در امارات حاضر شدند. این افراد درباره آنچه روزنامه صهیونیستی “اسرائیل تایمز” آن را “وحشت نسل کشی نازی ها” دانست، صحبت کردند.

موسسه موسوم به نظارت بر صلح و تسامح فرهنگی در آموزش مدارس (IMPACT-se) مستقر در تل آویو و لندن در حال همکاری با وزارت آموزش و پرورش امارات برای ایجاد برنامه‌های درسی جدید است که برای کودکان در مدارس ابتدایی و متوسطه خواهد بود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، «مارکوس شیف» مدیرعامل این موسسه گفت که برنامه درسی امارات یک سر و گردن از سایر کشورهای منطقه بالاتر بود زیرا هیچ مدرکی دال بر “نفرت یا یهودستیزی” نشان نمی‌داد و “جای تاریخی یهود” در جهان عرب را به رسمیت می‌شناسد.

«علی النعیمی» نماینده جنجالی اماراتی یکی از میانجی‌های اماراتی برای عادی‌سازی روابط با تل آویو و همدست صهیونیست ها گفت: «شناخت وحشت هولوکاست در منطقه‌ای که یهودیان قرن‌ها از تاریخ در آن زندگی می‌کنند، امری حیاتی است.»

او مدعی شد که یاد و خاطره “قربانیان هولوکاست” در جهان عرب بسیار مهم است. نسل قدیمی‌تر در محیطی کار می‌کردند که صحبت از هولوکاست معادل خیانت به اعراب و فلسطینی‌ها بود.

پیشتر « احمد المنصوری» از امارات اولین نمایشگاه اختصاص یافته به “یادبود هولوکاست” در خاورمیانه را به عنوان تلاشی برای غلبه بر “انکار هولوکاست” برگزار کرد و از زمان افتتاح موزه در سال ۲۰۱۳، آنچه از آن تاریخ یهودیت نام برده است را از سراسر منطقه جمع آوری کرده است.

امارات بعد از خیانت به آرمان های ملت فلسطین و سازش با رژیم صهیونیستی، درهای خود را به روی صهیونیست ها به طور گسترده باز کرده است و عملا با حضور شرکت های مختلف رژیم صهیونیستی و خریدهای تسلیحاتی و حضور امنیتی و نظامی صهیونیست ها به مستعمره آنها تبدیل شده است؛ امری که کاشناسان سیاسی درباره پیامدهای ناگوار آن بر صلح و ثبات منطقه هشدار می دهند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز