۶ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

گزارش اختصاصی نگاه نو از دوحه؛

جام نفرت! توصیف صهیونیستها از جام جهانی قطر/ دوحه برای اسرائیلی‌ها امن نیست

جام نفرت! توصیف صهیونیستها از جام جهانی قطر/ دوحه برای اسرائیلی‌ها امن نیست

قبل از برگزاری جام جهانی قطر رژیم صهیونیستی گمان می کرد که می تواند مانند تمامی مناسبت های جهانی از فرصت جام جهانی فوتبال در قطر برای چند هدف استفاده کند.

به گزارش نگاه نو، این اهداف عبارت بودند از: تبلیغ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اصلاح ساختار شکننده داخلی اسرائیل و فشار به فلسطینی ها.

این ارزیابی امنیتی نیز وجود داشت که با توجه به شرایط داخلی ایران، پیشبرد این اهداف در شرایط کنونی بسیار آسان تر از قبل خواهد بود. بنابراین حضور خبرنگاران اسرائیلی در بین تماشاگران و اطراف محل مسابقات در دوحه به عنوان یک محک برای سنجش واکنش ملیت های جهان با رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شد.

اما ماجرا درست عکس آن چیزی اتفاق افتاد که رژیم صهیونیستی برنامه ریزی کرده بود. نه تنها ملیت های اسلامی و مردم قطر در برابر خبرنگار رژیم صهیونیستی به شدت واکنش نشان دادند و شعارهای مرگ بر اسرائیل سر دادند، بلکه بیشتر ملیت های جهان حاضر در دوحه از آسیا گرفته تا آمریکای جنوبی در برابر خبرنگاران اسرائیلی به شدت واکنش نشان دادند و حاضر نشدند با آنها گفتگو کنند.

این شدت واکنش به حضور خبرنگاران اسرائیلی به گونه‌ای بود که امروز روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت با بیان واکنش ها به حضور خبرنگار اسرائیلی نوشت که این جام جهانی، جام جهانی نفرت علیه اسرائیل است و خیابان های دوحه برای اسرائیلی‌ها امن نیست.

بنابراین آنچه که اسرائیل به دنبال آن بود تا از این فرصت برای نزدیک شدن به افکار عمومی جهان، عادی سازی روابط و تثبیت خود بهره گیرد برای تنفر از اسرائیلی ها تبدبل شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز