۱ آذر ۱۴۰۱
کپی شد!

بنا براعلام رسانه ها؛

پادشاه بحرین فرزند خود را مامور تشکیل دولت جدید کرد

پادشاه بحرین فرزند خود را مامور تشکیل دولت جدید کرد

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین اعلام کرد که استعفای دولت را پذیرفته و «سلمان بن حمد» ولیعهد و نخست وزیر کنونی را مامور تشکیل دولت جدید کرده است.

به گزارش نگاه نو، نخست‌وزیر تعیین‌شده نیز اعلام کرد که رایزنی‌ها را برای انتخاب نام‌های پیشنهادی برای وزارتخانه آغاز خواهد کرد تا برای ارائه آنها به پادشاه کشور آماده شود.

دور اول انتخابات پارلمانی بحرین ۱۲ نوامبر و دور دوم آن ۱۹ نوامبر برگزار شد و هشت زن وارد پارلمان بحرین شدند.

نتایج انتخابات تغییر گسترده در ساختار پارلمان را نشان می‌دهد. ۳۳ نماینده جدید وارد پارلمان شدند، ۳۶ نماینده که ۹۰ درصد از اعضای پارلمان هستند، نماینده مستقل هستند و چهار نماینده تنها نماینده انجمن های سیاسی هستند. این نخستین انتخاباتی بود که در زمان نخست‌وزیری سلمان بن حمد آل خلیفه برگزار شد.

انتخابات پارلمانی بحرین که یک انتخابات فرمایشی برای مشروعیت‌بخشی به رژیم آل خلیفه است همواره با اعتراض و مخالفت جدی مردم به ویژه علما و انقلابیون مواجه بوده و درخواست‌های متعددی برای تحریم آن مطرح می‌شود.

اخبار و شواهد نشان می‌دهد که تغییری در مناصب اداری و سیاسی آل خلیفه ایجاد نمی‌شود و سرکوبگری‌ها نیز ادامه دارد. بنابراین کاملا روشن است که آل خلیفه با برگزاری این انتخابات در پی مشروعیت‌بخشی به رژیم غیرقانونی خود با پوشش دموکراسی است.

درخواست تشکیل دولت ملی از سوی جمعیت الوفاق

جمعیت وفاق با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل یک دولت ملی که ماموریت نجات کشور را بر عهده بگیرد و بتواند شرایطی را برای اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی همه جانبه در بحرین که تحت مجموعه بزرگی از بحران‌های بی‌سابقه به سر می‌برد، ایجاد کند، شد.

جمعیت وفاق تاکید کرد که به رغم نبود همه مقدمات و شرایط پس از یک روند پرنقص و ناهموار انتخابات و پس از کنارگذاشتن بیش از نیمی از مردم بحرین، تلاش برای جلوگیری از ادامه اتفاقات سیاسی که یک بخش اساسی از جامعه در آن غایب است اصلاح وضعیت از طریق تشکیل دولتی که دارای ویژگی ملی و بیانگر روحیه مردمی برای انجام یک پروژه اصلاحی جدی و واقعی باشد، ضروری است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز